moeder met ME/CVS

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

lissie
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 feb 2010, 12:10

moeder met ME/CVS

Bericht door lissie »

@ sanchez ik ken helaas geen andere kinderen al zou dat wel heel fijn zijn als je het met andere er over kan hebben en wat je gevoelends zijn en ja dat je gw je ei kwijt kan.


groetjes van melissa


p.s mama ik hou van je(L)
mijn dappere stoere moeder , overleden op 28-12-12 voor altijd in mijn hart <3
Gebruikersavatar
norah
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011, 22:20

moeder met ME/CVS

Bericht door norah »

same here, mijn moeder heeft ook CVS
Ik heb de diagnose ongeveer anderhalve maand geleden te horen gekregen, en ik kan je verzekeren het was een shock
Al was het ergens toch een opluchting, mijn moeder is al zo lang in weet moe en ziek.
We waren blij om eindelijk een diagnose te horen. Alleen vind ik het zo moeilijk om het te aanvaarden dat mijn mama bepaalde dingen niet meer met mij kan doen (zoals shoppen bijvoorbeeld). Maar ook het feit dat dit nooit zal genezen, vind ik moeilijk.
Als ik er met vriendinnen over praat voel ik mij heel erg onbegrepen, iedereen denkt dat het gewoon wat moe zijn is, maar dat is het dus duidelijk niet.

Ik ben al blij dat ik mijn verhaal eens met anderen kan delen, die begrijpen wat het is om met een zieke moeder te leven. Want niemand begrijpt dat dit ook voor ons moeilijk is. Maar dit zeg ik ook liever niet tegen anderen, ik wil niet doen alsof ik het slachtoffer ben want dat is eigenlijk mijn moeder.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

moeder met ME/CVS

Bericht door dino »

Wat lief jullie beiden. Fijn dat jullie zo je best doen het te begrijpen en aanvaarden. Denk dat dat jullie moeder goed doet.
Heel veel sterkte voor jezelf, en moeders natuurlijk. Maar vergeet vooral niet jezelf, voor jullie is het net zo moeilijk!
Gebruikersavatar
norah
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011, 22:20

moeder met ME/CVS

Bericht door norah »

Dankje ;)
Ik zit wel nog een beetje vast in de 'aanvaardingsfase', zeker omdat je het eigenlijk alleen doet en omdat ik er op mijn 17e pas achter kom
Maar ik zie eindelijk weer lichte verbetering bij mijn moeder, en dat maakt me toch wel gelukkiger...
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Norah wat goed van je dat je reageerd!
Lissie is mijn dochter en ik weet dat ze er erg graag met anderen over wilt schrijven omdat ze het erg moeilijk vind allemaal...
Lissie weet niet beter dan dat ik ziek ben ze kent me niet eens gezond!
Ik vind het geweldig dat jullie erover willen schrijven ......gedeelde smart is halve smart toch :wink:

Wel goed dat er bij je moeder wat meer verbetering is en ik hoop echt dat het zo doorzet!!!
Het is ook moeilijk te aanvaarden dat is heel goed te begrijpen hoor!

Meiden ga zo door en ik hoop echt dat er meer kinderen gaan reageren :wink:

lieve groeten Niessie
lissie
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 feb 2010, 12:10

Bericht door lissie »

bedankt voor de reacties het is heel goed om er over te praten .
ik heb er ook een x een gedicht gemaakt en geschrefen ofzo en dat helpt echt kan je je emoties op papier zet.
als je problemen heb ovv er over te praten kan je ook naar
http://checkchat.nl/
dan kan je registreren en praten over van alles en nog wat wat je dwars zit het is welke dinsdag van 7 tot 9 in de avond.
later
ik heet lizzy ook op die chat.

XXXXXXXX
mijn dappere stoere moeder , overleden op 28-12-12 voor altijd in mijn hart <3
Plaats reactie