praatgroep voor kinderen van chronisch zieke ouder

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

praatgroep voor kinderen van chronisch zieke ouder

Bericht door niessie »

Ik vroeg me af of er mss een praatgroep oid bestaat voor kinderen van ouders die een chronische ziekte hebben want ik merk dat mijn kinderen er best veel last van hebben en er ook over willen praten en dan vooral met kinderen die ongeveer hetzelfde meemaken.
Mijn kinderen zijn nu 13 en komen al bij het GGZ voor verwerking en praten maar de meiden zouden zo graag eens willen praten met andere kinderen en het GGZ weet niet van een bestaan van een praatgroep oid wel voor kin deren die een ouder hebben met psychische problemen die bestaan wel!!
Mocht iemand iets weten en dan in Nederland de provincie Noord holland graag een reactie :wink:

Lieve groet Niessie
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

praatgroep voor kinderen van chronisch zieke ouder

Bericht door nel »

Mijn zonen zijn elf en veertien. Ik heb hun juist jou bericht laten lezen. De jongste gaf aan dat hij praten in een groep niet ziet zitten maar chatten wil hij wel proberen. Misschien een idee om de kids een aparte topic te geven op deze site waardoor zij met elkaar kunnen chatten. Als wij deze gesprekken kunnen volgen kunnen we misschien ook een beetje beter begrijpen wat er allemaal in hun hoofd spookt en kunnen wij er gemakkelijker op reageren.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

praatgroep voor kinderen van chronisch zieke ouder

Bericht door louisa »

Hoi Nel,
nel schreef:Misschien een idee om de kids een aparte topic te geven op deze site waardoor zij met elkaar kunnen chatten.
Dat is een goed idee :P!

Zuiderzon vind je dat ook een goed idee? Als je dat vindt, kun je dan een topic openen/of hoekje maken voor de kids op het forum?

Zij kunnen hier gerust in dit subforum 'naasten van ME-ers' een topic openen. Daar ben ik niet voor nodig :wink:
Geïntegreerde chatboxen bleken nooit succesvol en daarom zijn die niet meer operationeel (en zullen ze ook niet meer gemaakt worden omdat ze de site vertragen). ZZ


Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,

Ik heb ook nog zitten zoeken voor de kids, maar ik kan eigenlijk niets vinden. Daarom vind ik het idee van Nel erg goed!

Immers, ik kan mij heel goed voorstellen dat kids van een ouder(s) met een chronische ziekte daar wel eens met elkaar over willen kletsen/chatten. Want, in de dagelijkse (gezonde)maatschappij is daar ook geen ruimte en aandacht voor.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 25 feb 2010, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

Zuiderzon, kunnen jullie geen plekje op het forum voorzien? Of is dit misschien niet veilig genoeg aangezien het natuurlijk om kinderen gaat? Het is een leuk idee maar technisch ben ik niet thuis in het chatwereldje.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Nel en Niessie,

:P Zuiderzon heeft al gereageerd. De kids kunnen een topic openen, als zij dat willen. Andere optie is niet mogelijk. Ze moeten dan ivm privacy een leuke nickname gebruiken :wink:, maar dat weten ze vast wel, kids weten meer van de techniek dan wij.....

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 25 feb 2010, 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

Sorry zuiderzon. Heb jullie reactie aan Louisa te laat gezien.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

louisa schreef:Ze moeten dan ivm privacy een leuke nickname gebruiken :wink:, maar dat weten ze vast wel
Heb nu voorlopig (nog zonder overleg in het team) het subforum 'naasten van ME-ers' besloten gemaakt. maar niettemin: kies maar een nickname.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Zuiderzon,

:P Dank je wel!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Lieve meiden ik ben zo blij dat jullie met me mee hebben gedacht en Nel ik vind het echt een geweldig idee wat je opperde :D
Ik vind het ook geweldig dat het een besloten topic kan worden en ik ga het morgen meteen met mijn kinderen bespreken want ik denk dat in ieder geval mijn kinderen heel veel behoeft hebben aan kinderen die ze begrijpen en dat ze met elkaar kunnen communiceren :wink:
Dus als ik het goed begrijp kunnen de kids zelf een topic openen met een leuke nickname??
Ik ga hier zeker wat mee doen want ik denk dat er vast meer kinderen gebruik van kunnen en willen gebruiken :wink:
Meiden nogmaals BEDANKT

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,
niessie schreef:Ik vind het ook geweldig dat het een besloten topic kan worden en ik ga het morgen meteen met mijn kinderen bespreken want ik denk dat in ieder geval mijn kinderen heel veel behoeft hebben aan kinderen die ze begrijpen en dat ze met elkaar kunnen communiceren :wink:
Dus als ik het goed begrijp kunnen de kids zelf een topic openen met een leuke nickname??
Zuiderzon heeft het subforum 'naasten van ME-ers' www.me-gids.net/Forum-viewforum-f-29.html al besloten gemaakt. Hier kunnen kids topics openen en gaan schrijven onder een nickname (niet onder hun eigen naam ivm privacy).

Groetjes, Louisa
Afbeelding
lissie
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 feb 2010, 12:10

Bericht door lissie »

hoii
ik heb iets gevonden voor glutenvrij voor jou niessie(mam)

http://www.glutenvrij.nl/page/Lid-worden
http://www.glutenvrijerecepten.nl/hoofd ... st-met-vis
en nog veel meer misschien is het iets voor je of voor anderen:D

xxxxx
(L)
:P
mijn dappere stoere moeder , overleden op 28-12-12 voor altijd in mijn hart <3
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Lieve Lissie

Bedankt lieve schat voor je recepten :D
Ik weet ook hoe erg je het vind dat het me mij niet goed gaat en je grote zorgen maakt vooral omdat ik zo ben afgevallen .....
Lieverd je kent me toch he en ik geef niet op NOOIT niet!!!!
We komen er samen echt wel uit :wink:

Dikke kus van mama Niessie
lissie
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 feb 2010, 12:10

Bericht door lissie »

lieve niessie(L)
ja dat weet ik :D
ik hoop dat er een lekker recept bij staat:D ik vond er ook al een paar haha.

xx lissie ( alfast vrolijk pasen hahahah ) =D> :P :) :lol: 8) \:D/
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik wilde even zeggen dat ik het heel lief van je vindt Lissie, dat je op deze manier probeert je moeder te steunen! Ze zal ongetwijfeld heel trots op je zijn. Ik wens jullie ook een vrolijk Pasen! ;-)
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Plaats reactie