TV uitzending "blijf je bij je zieke partner"?

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

TV uitzending "blijf je bij je zieke partner"?

Bericht door JannekeB »

Bij "In de schaduw van het nieuws" was een hele interessante discussie. ME werd dan wel niet genoemd maar het is zeker wel van toepassing.
De vraag was: Blijf je bij je zieke partner?

http://player.omroep.nl/?aflID=10624386
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

TV uitzending "blijf je bij je zieke partner"?

Bericht door truus73 »

Ik zou bij mijn partner blijven.
Hij heeft immers niet gevraagd om ziek te worden.
Jammer genoeg dacht mijn ex-man er anders over.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

mijn aanstaande ex ook..... alleen heeft hij de beslissing aan mij over gelaten!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gast

Bericht door Gast »

In voor en tegenspoed .

:wink:
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Bij ons ook ! :)
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Blijf bij je zieke kind.

Dus allebei de ouders. [-X [-X [-X [-X
Hope
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

In theorie in voor -en tegenspoed :wink:

Praktische persoonlijke ervaring;

Misschien stapt de partner meteen op of de relatie wordt, na verloop van tijd en onder impuls van het grillige ME/CVS :roll: onhoudbaar waardoor 1 van de 2 de relatie (alsnog) beeindigt....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Dat is dus bij ons gebeurd, alleen heeft hij zitten wachten tot ik de relatie zou verbreken....

Mijn ex vroeg van de week: noem een s één afspraak waar ik me niet aan gehouden heb!? Ik zei: voor elkaar zorgen in voor en tegenspoed.... Zijn reactie: :roll:
Wat ben ik blij dat ik van deze man af ben zeg... je wil niet weten wat ik van de week allemaal op mijn dak heb gekregen.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@JannekeBoz;

Hierdoor word je m.i. wel veel voorzichtiger bij het aangaan van eventuele nieuwe relaties in de nabije toekomst.........

Daarnaast heb je structureel te weinig energie om de deur uit te gaan, overleven is immers een must geworden en wordt de situatie alsmaar nijpender om nog een geschikte partner te vinden als je daar tenminste al zin hebt.....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gast

Bericht door Gast »

Oef, ik vind dit wel moeilijk,ook omdat ik nog niet zo lang in dit proces zit.Chris is nog niet zo lang ziek.
Maar we hebben kinderen ,we kennen mekaar vanaf ergens halverwege de jachtige tachtiger jaren ...ik zou hem denk ik eerder uit de weg gaan dan dat ik van hem af zou gaan...

En Janneke ,als hij zo over voor en tegenspoed denkt dan is dat inderdaad erg jammer .Als je daar over van mening verschilt dan kan ik me de breuk heel erg goed voorstellen.Lijkt me dan ook een soort bevestiging van je gevoelens ook al is dat misschien een beetje pijnlijk.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Lieve Janneke,

Veel sterkte de komende tijd.
Een huisgenoot met te weinig begrip kost ook energie.
Hopelijk ga je binnenkort wat verbetering merken.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

pfff, heavy hè.
Mijn partner zegt zelf in voor- en tegenspoed...
Het is wel je grootste nachtmerrie, blijft angstig.... en ook moeilijk bespreekbaar.

Voorstellen kan ik me van alles bij situaties, begrip ook maar.... niet meer eerlijk zijn is het ergst ja.
Vertrouwen in iemand kan je maar een keer verliezen!
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Janneke sterkte!!
Misschien geeft deze beslissing ook wel rust.

Wij zijn nu ook al zes weken uit elkaar. Onder het mom van tijdelijk. Maar het lijkt wel erg blijvend te worden. Ik ben deze weken ook erg ziek geweest (griep na griep na griep). En ergens was ik wel blij dat ik rust had en ziek mocht zijn.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Janneke het is natuurlijk een klap voor je maar net als Anto stel het kan ook rust geven.
Na de scheiding was ik eigenlijk blij dat ik alleen was dan hoefde ik me niet schuldig te voelen als ik weer eens niet kon.
Het is toch van de zotte dat we ons schuldig voelen omdat we door ziekte niet aan de verwachtingen van de partner kunnen voldoen.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

dat schuldgevoel hé, ik blijf het er ook moeilijk mee hebben. terwijl dat inderdaad te gek voor woorden is, we zijn ziek, we kunnen er niks aan doen. en toch.

mijn partner kent mij niet anders dan ziek. hij gaat er wel goed mee om denk ik, hoewel hij het zelf nooit echt zal begrijpen. ik heb er wel vertrouwen in dat hij mij niet zal laten vallen hierom, maar we zullen ongetwijfeld nog moeilijke tijden kennen door de ME!
mijn eerste partner is wel om deze reden bij mij weggegaan. ik moet er wel bij zeggen dat we toen nog maar 18 jaar waren dus misschien dat die maturiteit toch wat ontbrak om daar mee om te gaan, (en achteraf gezien pas ik ook gewoon veel beter bij mijn huidige partner). hoewel het op alle leeftijden moeilijk is volgens mij.
Plaats reactie