Omar Munie a/d dialyse na inenting

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Omar Munie a/d dialyse na inenting

Bericht door annac »

Hoorde vanochtend vroeg volgende interview van deze jongeman, oorspronkelijk afkomstig uit Somalië, te beluisteren hieronder:

http://www.radio1.nl/item/169310-Omar%2 ... kans'.html

08 december 2013
Grootse plannen had tassenontwerper Omar Munie. Na alle successen wilde hij iets terug doen voor kinderen in Somalie. De preventieve gele koorts-inenting veroorzaakte blijvende schade aan zijn nieren en een strijd op leven en dood volgde. Twaalf dagen lag hij in coma, zijn familie had al afscheid genomen, maar hij kwam er doorheen. 'Ik kon niets meer, niet lopen, niet spreken, maar ik moest ermee dealen. Ik ben als negenjarig jongetje hier in Nederland met niets begonnen en dat moest ik begin dit jaar opnieuw doen. Nu zit ik in de beste tijd van mijn carriere. Ik kies veel bewuster voor de dingen die ik belangrijk vind en heb mijn eigen wereld gemaakt in mijn ateler in Den Haag. Iedereen werkt daar met zoveel passie en liefde. Wie dat niet bevalt, is niet welkom. Niemand mag een ander kleineren om zelf groter te lijken.'
Plaats reactie