Gezocht mensen die wim hof methode doen of willen proberen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

@ Decirel, De 'Wim Hof methode', is niets anders dan door meditatie technieken (al eeuwen oud in het Boeddhisme) het lichaam beïnvloeden. Hij voegt hier de extreme koude aan toe. Meditatie technieken beïnvloeden niet alleen je autonoom zenuwstelsel maar laten ook een sterke verandering in het brein zien (betere samenwerking van het hele netwerk). Aangezien ME een ziekte is waar het autonoom ziekte is verstoord of aangetast kan ik me heel goed voorstellen dat de techniek van Wim Hof en meditatie een sterke invloed zou kunnen hebben in zowel positieve als negatieve zin. Wat betreft het immuunsysteem; het is niet zo dat door zijn techniek dit systeem beter gaat functioneren. Zijn techniek wekt een reactie op waarbij het cortisol wordt verhoogt en de ontstekingsstoffen worden verlaagd. M.a.w. hij onderdrukt het immuunsysteem waardoor je (minder) of geen ziekteverschijnselen krijgt. Dit zegt niets over de ziekte an sich. Ik zou iedereen meditatie technieken aanraden en de extreem koude invloeden achter wege laten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Miguel Farias deed dan weer onderzoek naar oa meditatie iha, zelf ook beoefenaar. De link werkt niet, 't is te vinden op 'Welingelichte kringen'.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Da's nog minder ...
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Decirel,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb momenteel geen energie om uitgebreider te reageren, misschien binnenkort.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

een oudere forumdiscussie en een nieuw artikel

http://www.hetstreekblad.nl/nieuws/6932 ... f-methode/

Iemand nog ervaring opgedaan met deze methode of vergelijkbare methodes?
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Vandaag een koude douche genomen en ben daarna naar de apotheek gegaan.. Ja! Nu het meest bizarre.. Ik heb geen weerslag hiervan! Begrijp me niet verkeerd. Voel me zoals velen vaak beroerd als ik een koude douche neem. Maar ik kan soms aanvallen dat het me geen kwaad zal doen, ongeacht of ik er deugd van heb of niet. Soms negeer ik dat gevoel, dat ik heb wanneer het me geen deugd gaat doen, vanwege bijgeloof of koppigheid, en dan moet ik het ontgelden.

Va,daag was dat niet het geval en daar ben ik blij om. Het contrast tussen ochtend en avond was dermate groot dat ik haast onmogelijk de slaap optijd kon vatten. Marlene vertelde op fb dat dit door bijnieruiputting kon komen. Bij ons is cortisol juist hoog in de avond, waar dat normaal 's ochtends verhoogt dient te zijn. Dus ik dacht: laten we dat maar eens compenseren. Misschien zelfs resetten. Alhoewel dat Wsl niet zal gebeuren.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Ps, ik volg de wimhofmethod nie hoor. Ik heb me er nog nie over ingelezen enen eig. Nie van plan dat te doen.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er zijn dus wel drie mensen overleden tijdens het ademhalingsoefeningen doen. Oftewel, probeer nooit zo ver te gaan als Hof doet, adem niet lang inhouden.

Overigens bizar dat hij er niks over wil zeggen ipv te waarschuwen, hij wil er niet op reageren.
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
Plaats reactie