Aangeboden medicatie

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
helpendehand
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2015, 11:09

Aangeboden medicatie

Bericht door helpendehand »

Aangeboden: Carnitene (sigma-tau), levocarnitine 330mg tabletten.
Zelf ervaar ik er geen baat (meer) van, maar jij misschien wel. Ik heb nog een flinke partij liggen, nl 16 doosjes a 90 tabletten en nog 4 strips van 10 tabletten. Totaal dus ruim 1500 tabletten. Houdbaar tot resp. mei 2018 en juni 2019. Kan het bij de apotheek inleveren maar doe liever een ander er plezier mee. Graag € 50,00 voor verzending en de moeite.
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Allereerst welkom hier.

Zow zow, 50 euro voor de verzending en een helpende hand is nogal wat. Aangezien je dit middel ook op recept kunt krijgen, lijkt mij niet dat er hier mensen happig op zullen zijn.
Desondanks succes met je verkoop, deal ze :D
Gebruikersavatar
fluffie
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2016, 19:56

Bericht door fluffie »

Nou, ik had dit graag eerder gezien hoor.... Carnitine is ontzettend duur en 50 euro is stukken goedkoper als mijn complete 375 euro eigen risico opmaken voor al die flut pillen!! ( bij mij werkte het best goed, maar helaas bleef ik s nachts ook klaar wakker. )
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

peter89 schreef:Allereerst welkom hier.

Zow zow, 50 euro voor de verzending en een helpende hand is nogal wat. Aangezien je dit middel ook op recept kunt krijgen, lijkt mij niet dat er hier mensen happig op zullen zijn.
Desondanks succes met je verkoop, deal ze :D
Van wie krijg je ze dan? Reguliere arts? Welke verzekeraar, welke polis?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maakt allemaal niet uit, Carnitene-vergoeding valt onder de basisverzekering.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

asje schreef:Maakt allemaal niet uit, Carnitene-vergoeding valt onder de basisverzekering.
Het laatste wat ik over de vergoedingen hoorde:
- alternatieve middelen alleen als ze door alternatieve behandelaars voorgeschreven worden
- reguliere middelen alleen als ze door reguliere behandelaars voorgeschreven worden.
Het maakt dus heel erg uit of je de carnitine van een alternatieve behandelaar voorgeschreven krijgt of door een reguliere.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Waar hoorde je dat??
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

asje schreef:Waar hoorde je dat??
Bij de complementaire arts. Dus bloedprikken, op het normale formulier bij het reguliere laboratorium en zelf betalen.
Hebben we aan Skepsis en de Vereniging tegen de Kwakzalverij en mogelijk ook aan de landelijke huisartsvereniging te danken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Maar alternatieve middelen worden sowieso alleen vergoed bij een aanvullende verzekering, en dan afhankelijk van de polis.

Is die arts wel echt een geregistreerde basisarts? Ik heb dit nooit gehoord, kan het ook niet vinden als ik een beetje zoek?
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Iedereenis het er wel over eens, dat de ziektekostenverzekeringen doolhoven met (opzettelijke) misleidingen zijn.

Mijn huisarts weigert alternatieve geneeswijzen en de complementaire arts die arts is, mag wel reguliere middelen voorschrijven, maar die worden dan niet vergoed. Je ziet het indirect hier:
https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... ijzen.aspx

Wat krijgt u niet vergoed?

groepsbehandelingen
manuele therapie door een fysiotherapeut (manueel is alternatief )
behandelingen door een coach bij problemen op werk of school
behandelingen door een alternatief genezer die ook uw huisarts is (je eigen huisarts is niet je complementaire arts)
onderzoek, bijvoorbeeld in een laboratorium
behandelingen, onderzoeken, cursussen en consulten die niet medisch bedoeld zijn
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ingewikkeld ja. Ik vraag me af of dit algemene regels zijn of per verzekering verschillend (?).
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

heb gemaild voor je maar nog geen antwoord, misschien dat je zelf ook kan proberen, of bel ff? is uit de MEdium van september en waarschijnlijk al vergeven maar wie weet!
Bijlagen
IMG.jpg
IMG.jpg (79.07 KiB) 1726 keer bekeken
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
elsebeth64
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016, 10:39

Bericht door elsebeth64 »

Ik ben op zoek naar tabletten Carnitine van Sigma Tau. Ik heb deze jaren geslikt met goede resultaten, werd op een gegeven moment overmoedig en dacht dat ik "beter" was. Ik voelde me prima. Binnen een half jaar was het weer mis. Ik had inmiddels een andere huisarts en deze weigert het mij voor te schrijven ondanks jarenlang gebruik, zij gelooft meer in de SOLK-benadering. Ik niet, dat heb ik uitgeprobeerd en dat bracht me behoorlijk achteruit.
Voor mij is dan de enige weg om toch Carnitine te kunnen gebruiken jullie om hulp te vragen:heeft iemand van jullie misschien nog dozen over die ik kan overnemen? IK zou er heel erg mee geholpen zijn!
Lieve groet!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik denk niet dat je er wat aan hebt evt een paar dozen te vinden, je moet het toch blijven slikken? Beter is naar een ME-(vriendelijke) arts te gaan die het wel voorschrijft (is vreselijk duur ook nog).
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Een doos is wel handig om te laten zien, vooral als de bijsluiter er nog in zit.
Plaats reactie