Begeleiding bij Pacing

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

net gekeken naar het filmpje over de pocket energy app. Effe voor de volledigheid: dit gaat NIET over mij! hihi (de vrouw in het filmpje heet blijkbaar abby :wink: )

weet niet wat ik ervan moet denken. het klinkt weer als: 'van moe naar vol energie in drie eenvoudige stappen'. is het niet belangrijker om zelf te leren inschatten hoe het staat met je energiepeil? elke dag is toch anders...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ja het filmpje is afschuwelijk, dat vind ik ook. Maar dan kan het nog zo zijn dat zo'n app wel behulpzaam kan zijn. Het is gebaseerd op pacing. Een beetje hulp daarbij zou welkom zijn. Als ik vermoed dat ik er iets aan heb, laat ik me niet tegenhouden door een belachelijk filmpje.
De androidversie gaat ontwikkelt worden. Je kunt er trouwens over meedenken: https://www.facebook.com/pocketenergyap ... 8305987091

Als die er is denk ik dat het ga uitproberen. Als het niks is, kan ik er ieder moment weer mee stoppen. Voordeel is dat ik het gewoon thuis kan doen en er niet voor naar een of andere therapeut moet, wat veel te veel energie kost. Als ik het heb uitgeprobeerd zal ik m'n ervaring delen en ook feedback geven aan de ontwikkelaar. Tot het zover is laat ik m'n oordelen thuis. Verder moet ieder voor zich maar bepalen of hij/zij denkt er iets aan te hebben.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Als ik dat zo zie op het eerste gezicht misschien wel ja ;).
Als denk ik dat het programma de "minder zieken" onder ons nog wel iets zou kunnen helpen qua idee. Of het qua uitvoering ook werkt om er zo weinig energie in te kunnen zetten als wij hebben weet ik niet.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

@ariadne da's idd een goed punt: dankzij zo'n app hoef je nergens heen om iets bij te leren over pacing. Vaak is gewoon ergens heengaan op zich al te veel, laat staan daar nog een uur op een stoel gaan zitten luisteren. en bovendien gratis! :D

laat zeker weten wat je ervan vindt, mocht je het ooit uittesten. altijd interessant om ervaringen van anderen te lezen.

@robijntje ik denk dat die app mij de hele tijd reminders zou sturen, zo van: 'hej, ben je er nog?' omdat ik zo weinig activiteit ingeef :wink:
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

abby schreef:@robijntje ik denk dat die app mij de hele tijd reminders zou sturen, zo van: 'hej, ben je er nog?' omdat ik zo weinig activiteit ingeef :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Of net als mijn hartslagmeter die vind dat ik geen calorieën verbrand. Terwijl ik toch echt een topprestatie lever op een niveau waarbij vele mensen zouden afhaken als je hun een paar dagen dezelfde mate van inspanning laat doen op basis van hartslag...
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

topsport is het gewoon! :lol:
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

was jij maar de abby in de app he :(

en helemaal mee eens hoor ariadne, geen oordeel hebben voor je iets zelf geprobeerd hebt, maar van een ex ME-er zou je een iets minder betuttelend filmpje verwachten
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ja, mee eens Soof.
Toen ik het zag dacht ik dat het door een Amerikaan gemaakt was ( ik hoop niet dat ik hiermee iemand beledig, is niet m'n bedoeling). Die kunnen zo overdreven positief zijn. Eerlijk gezegd moest ik er in eerste instantie keihard om lachen, nog meer dan dat het me ergerde.

Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heb de app niet bekeken, maar je privacy is volgens mij op geen enkele manier gewaarborgd met app-jes.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Goed punt, Asje. Ik moet daar inderdaad nog eens naar kijken voor ik eraan begin.

Ariadne.
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Bericht door kiwietje »

Misschien heb ik ook nog een tip wat betreft fysieke activiteit beter doseren. Ik heb sinds een paar weken een stappenteller. Ik heb die een tijdje elke dag gedragen en zag toch wel grote verschillen per dag. Nuheb ik een soort gemiddelde genomen van alle dagen en probeer elke dag gewoon rond dat gemiddelde te gaan zitten. Zo kun je redelijk objectief zien hoeveel je al gedaan heb en wanneer het te veel dreigt te worden.
Plaats reactie