Begeleiding bij Pacing

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Klopt, ik zal heel blij zijn als ik nu na jaren van achteruitgang een balans kan vinden. Zodat ik in elk geval niet veel verder achteruit ga omdat ik maar blijf doordoen.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De achteruitgang hoeft evenwel niet alleen door 'doordoen' te komen.
Life smells...
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Klopt, maar zo wordt de kans hopelijk wel kleiner dat het daar van komt :wink:
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Da's waar:-)
Life smells...
Gebruikersavatar
Weezy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2015, 15:53

Bericht door Weezy »

@asje

Haha, gelukkig. :) Alleen snap ik jouw vraag niet zo goed :oops:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eh ... het is dus niet zo dat je bepaalde dagen gewoon meer móet doen en dus beter kunt leren verdelen?
Life smells...
Gebruikersavatar
Weezy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2015, 15:53

Bericht door Weezy »

Oh, zo bedoelde je het. Ik heb de laatste tijd de concentratie van een goudvis :P

Ik hoef niet per se op bepaalde dagen meer te doen. Het gaat er om dat ik niet teveel doe op een dag. Het probleem is namelijk dat ik heel veel wil en heel weinig kan. Bijvoorbeeld naar school en daarna nog naar een vriendin gaan. Dat is dan eigenlijk teveel op een dag voor mij dus kan ik bijvoorbeeld beter alleen naar school gaan en dan op een andere dag afspreken met vriendinnen. Maar ik leer ook om mijn tijd beter te verdelen door iets te gaan doen, rust in te bouwen, weer verder gaan, etc. 'Vroeger' ging ik namelijk nog weleens op een goede dag een hele poos achter elkaar bezig voor school en knalde ik een verslag in elkaar. Nu heb ik geleerd om dat beter te verdelen en dat moet ook wel :wink:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, blub blub.

Ja, oké, dan heb ik 't toch goed begrepen.
Life smells...
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Ha robijntje,

Ik vind je oproep wel een goeie. Ik ga ook maar altijd door en wil dat niet meer. Het zou voor mij ook fijn zijn daar begeleiding in te hebben.

Ben je al wat verder gekomen?

groetjes Tavy
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Ben wel bij de huisarts geweest en die zou in haar netwerk informeren en daarna terugbellen. Alleen heeft ze nog niet teruggebeld.
Zelf heb ik wel een manier uitgewerkt om een beetje inzicht te krijgen. Dat werkt wel redelijk op 'thuis dagen'. Maar het blijft vallen en opstaan en afhankelijk van de vorm van de dag. En ook afspraken bij medici zijn niet altijd goed te plannen. Waardoor je niet een hele mooie spreiding van energie over de week kunt maken.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Dag robijntje,

Hoe gaat het met jou momenteel? en met de pacing? Ik vind het zelf nog steeds erg lastig. Zeker wat betreft contacten met medemensen. Ik moet alles erg gedoseerd en rustig doen en zo is niet iedereen ingesteld he. Na de thuishulp ben ik moe en overprikkeld. Ik moet dan rusten.
Hoe gaat dat bij jou?
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

Hier gaat het wel redelijk. Nieuwe medicijnen maken dat ik me minder grieperig voel en iets meer kan. Wel een flinke terugslag gehad door dat we verhuist zijn en ik in verband daarmee te veel gedaan heb.
Qua pacing probeer dingen voor mezelf steeds meer in stukjes te knippen en elke keer dat ik naar de wc moet een aantal minuten iets te doen. Hoe kleiner de stukjes hoe meer ik voor mijn gevoel ook wat gedaan heb omdat iets af is en afgevinkt kan worden :-). Als ik alleen het grote geheel kan afvinken voelt het veel onvoldaner omdat het niet af is.
Verder ben ik met een psycholoog net begonnen met een soort signaleringsplan maken. Welke 'fases' herken ik bij mezelf, waaraan herkennen ikzelf en anderen deze fases. Wat kan ik wel en wat kan ik niet in een bepaalde fase. In de hoop dat een overzicht hiervan mij kan helpen om makkelijker goede keuzes te maken. Maar ook mijn partner een steun in de rug kan geven om mij dingen niet te laten doen, ondanks dat ik zelf wel wil en denk te kunnen.
Maar het blijft lastig. De wereld is er inderdaad niet op ingesteld, maar als je weet wat je wel of niet kan en dat ook eerlijk zegt valt regelmatig wat te plannen zodat het mij wel beter uitkomt.
Kan me voorstellen dat je na de thuishulp overprikkeld bent. Erna moeten rusten is niet erg, als je het maar inplant en er in de verdere planning rekening mee houdt. Het alternatief, geen thuishulp, is namelijk ook geen reële optie (gok ik).
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Geen energie om uitgebreid te reageren, maar misschien hebben jullie iets aan onderstaand topic?

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 506#224506
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

ariadne schreef:Geen energie om uitgebreid te reageren, maar misschien hebben jullie iets aan onderstaand topic?

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 506#224506
Thanks, had hem wel eens gezien, helaas (of gelukkig, net hoe je het bekijkt) kan mijn telefoon dat niet aan, heb er nog een uit het stenen tijdperk 8). En ook op mijn laptop lijkt het niet mogelijk te zijn, voor zover ik kan zien werkt ie alleen voor Apple en lijkt het op een laptop toch al lastiger werken met de app.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie