Professor Meirleir.

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mirellina
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:24

Professor Meirleir.

Bericht door mirellina »

Goede dag,

Ik heb van bij de geboorte een hypofyse die onvoldoende werkt...Ik kreeg vroeger groeihormonen tot mijn 21ste....schildklierhormonen en vrouwelijke hormonen..
Er zijn zoveel klachten waar niemand me kan bij helpen...er werd me op mijn 40ste opnieuw groeihormonen voorgeschreven en hydrocortisone...

Helaas reageerde ik er niet goed op, wat door de dokters niet geloofd werd...ik moest dan tenminste hydrocortisone innemen...
Ik werd dik, hield enorm veel water vast, kortom toen ik 75 kg woog kon ik niet meer want ik ben maar 1.52.
Van december tot nu ben ik bijna 13 kg kwijt, ben er superblij mee maar ik val soms 4 kg per week af zonder te regimen.

Het feit is wel dat ik weer darmklachten heb als vroeger, misselijkheid en zwakte...vroeger was ik aan de magere kant en als ik zo doorga word ik dat weer net zoals toen...
Omdat ik me steeds zwakker voel en moeite moet doen om iets binnen te krijgen ben ik bang dat ik weer die rotmedicatie moet bijnemen...

Ik kreeg de stempel cvs en fibro maar ik weet zeker dat mijn klachten met mijn tekorten te maken heeft...

Omdat ik niet tevreden was van mijn endocrinologe ben ik op het net gaan zoeken en kwam ik bij proffesor Meirleir terecht...hij weet veel af van de hormonale problemen...
Er wordt veel goed van hem gesproken maar ook dat hij heel erg duur is.

Veel me en cvs patiënten zijn bij hem in behandeling...
Misschien dat er iemand van jullie bij hem in behandeling is of geweest is ???

Het zou fijn zijn als ik wat info over hem kon krijgen...goed of slecht....
Alvast bedankt...Mirella
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Professor Meirleir.

Bericht door asje »

Hoi Mirella,

Degenen hier die bij hem lopen (ik niet) komen natuurlijk wel voor iets anders, ik weet niet of dat wat zegt voor jou. Je hebt ook nog in BE de endocrinologen Dr Maes en Dr Uyttersprot, ook 'ME-artsen' en Dr Coucke. Je zou hen ook eens kunnen googelen voordat je evt een keus maakt. Succes met alles!
Life smells...
Gebruikersavatar
mirellina
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:24

Professor Meirleir.

Bericht door mirellina »

Asje, bedankt...
Ik heb al heel wat endocrinologen geprobeerd en daarom dat ik aan hem want hij pakt ook hormonale problemen aan...iets wat veel me patiënten hebben..
Ik heb al google gekeken maar ik had graag de mening gehoord van patiënten die bij hem in behandeling zijn.
Groetjes
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Een tijd terug berichtten verschillende mensen over hun bezoeken aan Demeirleir. Vooral bij Weblogs en Ervaringen.

EEN voorbeeld

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-4057.html

Sterkte en succes.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik ben in behandeling bij Prof. de Meirleir. Het klopt inderdaad zeker dat hij duur is, eigenlijk moet je een spaarpotje hebben of iemand die je financieel steunt.

Ik ben zelf een jaar in behandeling bij hem, kan mij nog moeilijk positief of negatief uitspreken over hem...

Ik denk als je er zeker van bent dat je probleem de hypofyse is, dat er volgens mij wel andere en mogelijk betere dokters te vinden zijn dan De Meirleir.

Als je twijfelt wat er nu juist aan de hand is met jou, dat je niet echt weet als alles terug te voeren is op de hypofyse, dan is het misschien wel een goed idee.

(Naar mijn bescheiden mening.)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==Ik kreeg de stempel cvs en fibro maar ik weet zeker dat mijn klachten met mijn tekorten te maken heeft... ==

Je kunt hem proberen en de onderzoeken in eerste instantie focussen op je stofwisselings problemen.

Check wel even hoe je zit met je klachten patroon. Aan welke criteria je voldoet.

Mijn zoon dankt een bepaalde stabiliteit aan Demeirleirs therapie. Zal niet helemaal beter worden, echter, voorlopig.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik ben 15 jaar bij De Meirleir in behandeling geweest, zonder enig positief resultaat. Omdat ik het aangedurfd had 1x op consultatie te gaan bij een endocrinoloog, wilde hij me niet verder behandelen.
Ik lees nu dat hij hormonale problemen aanpakt/onderzoekt, toen ik bij hem ging was dat zeker niet het geval.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jee, klaproos. Heb je ook AB gehad toen?
Life smells...
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ja, heb zo van die cyclussen van verschillende AB gehad, gedurende lange tijd. Hebben mijn darmen finaal om zeep geholpen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat een ellende.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hoe gaat het dan nu, klaproos?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Huilen met de pet op...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Sterkte, klaproos.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

dankje!
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

klaproos schreef:Ik ben 15 jaar bij De Meirleir in behandeling geweest, zonder enig positief resultaat. Omdat ik het aangedurfd had 1x op consultatie te gaan bij een endocrinoloog, wilde hij me niet verder behandelen.
Ik lees nu dat hij hormonale problemen aanpakt/onderzoekt, toen ik bij hem ging was dat zeker niet het geval.
Erg dit zeg!!! En wat een geld zal dat gekost hebben zeg!!!

Sterkte ermee!!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie