Port-a-cath of Picc-lijn plaatsen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

TIP deze dokter contacteren voor het plaatsen van PAC

Bericht door marlène »

Ik heb via een patiente op een ander forum volgende info gekregen

In het ziekenhuis van Bonheiden plaatst dokter Topal met veel liefde een PAC als je een aanvraagformulier van een dokter hebt.

Op haar contactkaartje staat dokter Vermeiren maar de PAC is geplaatst door dr Topal.

Interessant weetje, zijn nichtje wordt behandeld in Leuven en daar gaat ze zienderogend achteruit. Hij is wat blij als hij andere patienten kan helpen tegen deze vreselijke ziekte.

Als je gewoon naar het algemene nummer dat op de website van het Imelda-ziekenhuis belt, verbinden ze je dadelijk door met de juiste dienst om een afspraak te maken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

TIP deze dokter contacteren voor het plaatsen van PAC

Bericht door Gast »

ok marlene, maar wat is een pac??!!
iets te maken met het hart??
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

TIP deze dokter contacteren voor het plaatsen van PAC

Bericht door feuer »

Gast

TIP deze dokter contacteren voor het plaatsen van PAC

Bericht door Gast »

neuhhh dat is voor kankerpatienten, toch?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

TIP deze dokter contacteren voor het plaatsen van PAC

Bericht door marlène »

Inderdaad een port-a-cath. Handig als je elke dag een infuus moet krijgen en niet lekgeprikt wil worden.

Ik meende te lezen dat een mannelijke patient hier op zoek was naar een ziekenhuis waar je terecht kon niet?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Doet hij dat ook voor AB toe te dienen bij de ziekte van Lyme ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Marlène schrijft:
...als je een aanvraagformulier van een dokter hebt.
Life smells...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Dan zijn er nog artsen die dit weigeren omdat ze niet geloven in chronische lyme.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

senna schreef:Doet hij dat ook voor AB toe te dienen bij de ziekte van Lyme ?
Ze plaatsen enkel PAC voor zover ik ben ingelicht maar ziekenhuis, artsen, verpleegsters zouden allemaal erg aardig zijn.

Stel dat je Lyme-behandeling krijgt via IV met medewerking van huisarts en Infectolab bijvoorbeeld, dan ben je toch aardig geholpen denk ik?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Picc-lijn voor infuus antibiotica?

Bericht door veeke »

samengevoegd. mod.

Hallo iedereen,
Sinds enkele jaren vecht ik al tegen de ziekte van lyme en bartonella.
Na vele behandelingen met orale antibiotica moet ik nu aan het infuus. Met de moed in mijn schoenen ben ik er dan toch maar aan begonnen.
Maar wat valt dat tegen. De bijwerkingen van de Rocephine is 1 zaak, maar de problemen met de katheter dat is een ander paar mouwen.
Ik heb zeer moeilijke aders, de thuisverpleging kan me niet meer helpen waardoor ik zeer vaak naar de privékliniek moet. Ik vind zo een katheter inde vouw van je arm ook bijzonder pijnlijk.
De thuisverpleging zei dat ik beter een picc-lijn of een poortkatheter laat plaatsen maar in de privékliniek zei men dat ik maar moeilijk een arts/
ziekenhuis zal vinden dat dit wil doen. Ook mijn huisarts wil niet meewerken. Ik weet echt niet meer wat te doen en moet nog 9 weken lang deze behandeling volgen.
Is er iemand die raad weet? Is er in Be een ziekenhuis/arts waar ik zou terecht kunnen?

Heel hartelijk bedankt! En sterkte aan iedereen.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Picc-lijn voor infuus antibiotica?

Bericht door vital »

Mijn huisarts heeft voor mij rondgebeld en er voor gezorgd dat ik een port-a-cath kreeg.

Misschien veranderen van huisarts en zo proberen toch die picc-lijn of port-a-cath te krijgen?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Picc-lijn voor infuus antibiotica?

Bericht door asje »

Zie het eerste bericht van dit topic!
Life smells...
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Bericht door veeke »

Marlene,
Dank je wel voor je hulp. Ik zal zeker eens contact opnemen met het ziekenhuis in Bonheiden.
En inderdaad, mijn huisarts gelooft niet in lyme. Volgens hem moet je immuunsysteem dit maar zelf oplossen.
Bedankt!
Groetjes.
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Ik heb voor de IV behandeling dezelfde problemen gehad als Veeke. Voor de thuisverpleging lukte het prikken van de katheter ook niet, die mensen zijn daar gewoon niet voor opgeleid. Gelukkig had ik een huisarts die wél wilde meewerken. Hij heeft voor een verwijsbrief gezorgd naar het lokale ziekenhuis, waar ik dan elke week heen ging om de katheter te laten plaatsen. Het doorlopen van het infuus gebeurde daarna dan thuis via de thuisverpleging.
Mijn IV behandeling is ondertussen achter de rug, maar mocht ik het opnieuw (moeten) doen, dan zou ik zeker voor een PICC-lijn of een port-a-cath kiezen. Ik heb ook even de infectioloog gesproken van het lokale ziekenhuis, die raadde me een PICC-lijn aan (maar toen was ik al bezig met de behandeling, en ik dacht dat ik evengoed kon doorgaan met het wekelijkse prikken). Volgens mij moeten er wel meer artsen zijn die hieraan willen meewerken (je moet ze alleen vinden :-() . In het geval van een PICC-lijn heb je een chirurg nodig (want het plaatsen is een kleine chirurgische ingreep).
En inderdaad, mijn huisarts gelooft niet in lyme. Volgens hem moet je immuunsysteem dit maar zelf oplossen.
Veeke, misschien kun je je huisarts enkele wetenschappelijke artikels onder de neus schuiven waarin beschreven wordt op welke manier Lyme het immuunsysteem onderdrukt en ontregelt? Of een huisarts zoeken die wat beter op de hoogte is of je tenminste wel wil steunen in je zoektocht naar verbetering...
Veel sterkte in elk geval,
Ilse
Gebruikersavatar
kepjelief
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2009, 20:29

Bericht door kepjelief »

bij mij is er ook een port a cath geplaatst. Dit gebeurde in het az damiaan in Oostende. Mijn thuisverpleegster legde de contacten.
de ingreep gebeurde met lokale verdoving. Geen leuke ervaring en heel erg slopend voor mij. ook achteraf had ik toch zo'n 14 erg veel pijn eraan.
Maar nu is die port a cath wel heel erg gemakkelijk. ze moeten nog steeds aanprikken maar dat is wel gemakkelijker. ook heb je je armen vrij (wat voor mij minder verkrampen van spieren betekent)
Plaats reactie