De buttons

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

De buttons

Bericht door dropje »

Ik zie vaak een advertentie van de ME & the shop voorbij komen. Goed initiatief en ik heb dan ook gisteren een hoodie jas besteld.

Nu zag ik daar ook buttons. Maar heel eerlijk? Ik vind het teveel geld voor buttons. Terwijl juist buttons leuk zijn om hier en daar op te prikken om zo wat meer bekendheid te krijgen voor ME, zonder dat je er zelf als reclamebord bij loopt.
Ik zou ze bijv graag op de scootmobielrugzak prikken. Weten ze gelijk waarom ik erin zit.
Eerst heb ik even gekeken naar wat de prijs voor de buttons is bij de shop, kaal. Dus wat het normale bedrag is, en wat er extra gerekend wordt voor de stichting.
Maar enkel een kale button, met 1 standaard plaatje, een 5pack is al 10 euro.
En dan dus nog 2 euro ervan voor de stichting.

Ik heb contact gehad met een vriendin die een buttonmachine heeft. Zij is bereid om buttons te maken tegen kostprijs. 75 cent per button.
Dan zou er bijvoorbeeld 1 euro per button gerekend kunnen worden zodat een kwart van de prijs naar de stichting/site gaat.

Is dit een idee? Is er animo voor?
Met deze prijs is het misschien voor meer mensen leuk en haalbaar om wat buttons te bestellen en op die manier de stichting/site te sponseren en op een subtiele manier ME bekendheid te geven.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

De buttons

Bericht door Eressea »

Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het persoonlijk ook teveel geld, en zit te twijfelen of ik ze niet beter kan verwijderen uit de shop. Maar om eerlijk te zijn: zelfs met de minimale commissie is het duur, zo'n 8 euro per stuk. Dus ik ben helemaal voor dit initiatief! Het is natuurlijk wel weer lastig om dit allemaal te gaan regelen... ze kunnen namelijk niet op de spreadshirt site erbij, dus dan zou je iets aparts moeten opzetten, die dingen drukken, bestellingen afhandelen, verzenden... er komt nog veel bij kijken!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

De buttons

Bericht door dropje »

Ha fijn dat je het ook wat vindt. Ik twijfelde een beetje om het aan te kaarten want dat vond ik wat brutaal.
Ja het is wat lastiger denk ik, maar hoevaak zou zoiets verkocht worden? Ik neem aan dat het geen dagelijks inpak/postkantoorwerk zal zijn toch?
De buttons drukken dat kan die vriendin dus doen tegen kostprijs van 75 cent per button. Daar kan dan gewoon een bepaald percentage opkomen. Zelf denk ik dat het belangrijker is dat iedereen de buttons gewoon kan betalen. 1 euro per button zou ik een mooi acceptabel bedrag vinden. Dan is er van elke button een kwart commissie. Maar het kan natuurlijk ook 1.50 worden bijv.

Het inpakken/verzenden zou voor mij geen probleem zijn als er niemand anders is die het zou willen doen. Ik kom dagelijks langs een brievenbus. Alleen zou er voor de betaling dan wat anders geregeld moeten worden.
Plaats reactie