Wie zit wanneer bij DML

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Wie zit wanneer bij DML

Bericht door felixloena »

Als ik in de wachtkamer van DML zit, vraag ik me wel eens af of de mensen die in en uit lopen of er ook zitten mensen zijn die hier ook op het forum zitten.

Ik durf het alleen niet zo goed te vragen, iedereen zit er altijd zo duf bij, inclusief ikzelf. Maar toch lijkt het me fijn om eens van gedachten te wisselen bij dit persoonlijke contact.

Vandaar dat ik dit topic open. Als mensen contact willen met elkaar kunnen ze dat hier opschrijven, dan weet je van te voren of er een bepaald iemand ook die dag komt.

Ik begin alvast. Ik heb a.s. maandag 1 augustus om 11.45 een afspraak bij DML.
Ik log zo uit, want we vertrekken naar de Ardennen en ik zie dit forum niet meer voor maandag, maar als er nog iemand is en behoefte heeft aan een praatje, Felixloena zit a.s. maandagochtend in de wachtkamer .
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Wie zit wanneer bij DML

Bericht door sowfia »

leuk idee!
ik ben er 8 augustus maar dat zal niet voor lang zijn want is enkel voor bloedname en injectie.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Wie zit wanneer bij DML

Bericht door diederik »

Volgende afspraak is pas ergens eind september (23 ofzo, moet het eens nazien).

Maar idd wel gemakkelijker als elke keer aan iedereen gaan vragen: héy zit jij op ons forum? Jij misschien? Of jij dan? :P zeker op drukke dagen :P


PS als ik er duf bijzit is dat meestal om ff mn energie en concentratie te sparen voor de consultatie zelf... ;) anders heb je net een uur met je ouders zitten babbelen en moet je daarna nog een half uur concentreren op wat de professor zegt en niet vergeten al je vragen goed te stellen enzo.
Da's ook de reden waarom ik niet dikwijls met andere wachtenden praat, soms moet je ook ff egoistisch zijn hé;) 't hangt natuurlijk grotendeels af van het energieniveau van de dag, dat kan meevallen dat kan tegenvallen he
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Wie zit wanneer bij DML

Bericht door sowfia »

ik zit er ook altijd redelijk suf ja, maar vorige keer toevallig in gesprek geraakt met een italiaanse die daar was (en bijna ook met stier maar daarvoor was ik te kapot, wist ook niet dat zij het was ;-)) en dat was eigenlijk wel leuk, zo eens met iemand te praten daar.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Wie zit wanneer bij DML

Bericht door Lea »

Wij zitten er ook meestal maar stilletjes bij. Maar ik kijk ook wel eens naar de mensen daar en ben dan benieuwd of er iemand van het forum bijzit, maar dat kun je zo moeilijk vragen :-) Langs de andere kant proberen we ons ook wel goed te concentreren op wat we met de dokter willen bespreken. We hebben notities bij, maar het is toch altijd afwachten of het goed zal lukken :)
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Ja mis ook altijd wat gezelligheid in de wachtkamer,er mag precies niet gesproken worden :lol: .
Ik moet 4 augustus om 14 uur voor een spuit


Groetjes
Annick
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jullie zouden een blue ribbon kunnen dragen bijv ten teken van 'ik ben van het forum', idee?
Life smells...
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Wat een leuk topic haha.

Ik moet 14 sep weer!
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Leuk initiatief, deze topic!
Ik heb een afspraak op woensdag 24/08 om 10.30. Vorige keer had ik mijn vergeet-me-niet sweater aan mét blauw lintje!
Groetjes,
Hildeke
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Wij moeten 13 september terug, maar als de bloeduitslag van mijn man nog niet binnen is, kan het uitgesteld worden.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak om 15h. Ben benieuwd. Volgens ik begrepen heb gebeuren er nu nog geen onderzoeken. Enkel een gesprek en een vragenlijst of zo.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Veel succes yarwen!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Leuk zoveel reacties.
Ik moet nog een nieuwe afspraak maken, maar dan hou ik jullie data ook in de gaten.

@Yarwen, ben benieuwd hoe het was
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

In de wachtzaal de standaard vragenlijst ingevuld. Na een half uurtje consult bij DML. Ik had een kort getypt verslagje met mijn anamnese mee en kopieën van vorige onderzoeken. Daar heeft hij niet naar gekeken maar wel in mijn dossier gestopt. Vervolgens heb ik in het kort mijn ziekteverloop geschetst. Daarna heeft DML een reeks vragen gesteld. Vervolgens onderzoek van de buik. Hij had onmiddellijk de pijnlijke plaats gevonden. De overgang van dunne naar dikke darm blijkt duidelijk een probleemzone te zijn. Het feit dat ik als baby een zware darmontsteking heb gehad is volgens hem het begin van al mijn problemen.
Volgende onderzoeken:
16 aug : lactose ademtest
18 aug.: fructose ademtest en bloedafname
daarna onderzoek stoelgang en urine
5 okt om 10h30: inspanningsproef
5 okt. om 11h: consult DML
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

yarwen schreef:In de wachtzaal de standaard vragenlijst ingevuld. Na een half uurtje consult bij DML. Ik had een kort getypt verslagje met mijn anamnese mee en kopieën van vorige onderzoeken. Daar heeft hij niet naar gekeken maar wel in mijn dossier gestopt. Vervolgens heb ik in het kort mijn ziekteverloop geschetst. Daarna heeft DML een reeks vragen gesteld. Vervolgens onderzoek van de buik. Hij had onmiddellijk de pijnlijke plaats gevonden. De overgang van dunne naar dikke darm blijkt duidelijk een probleemzone te zijn. Het feit dat ik als baby een zware darmontsteking heb gehad is volgens hem het begin van al mijn problemen.
Volgende onderzoeken:
16 aug : lactose ademtest
18 aug.: fructose ademtest en bloedafname
daarna onderzoek stoelgang en urine
5 okt om 10h30: inspanningsproef
5 okt. om 11h: consult DML
Spannend!
Plaats reactie