Goede advocaat gezocht voor bezwaar UWV

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anrose
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017, 14:59

Goede advocaat gezocht voor bezwaar UWV

Bericht door anrose »

Hoi,

Ik ben hard op zoek naar een advocaat om in bezwaar te gaan bij het UWV om de beslissing om mij geen WIA-uitkering te geven.
Ik vind het erg lastig allemaal en het kost veel energie. Het liefst vind ik iemand die ervaring heeft met zowel het UWV als ME, al gaat dat denk ik lastig worden.
Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Goede advocaat gezocht voor bezwaar UWV

Bericht door agnes »

Ik heb zelf in 2009 mr. Bogaers gehad. Hij werkte bij van As advocaten, maar is nu met pensioen. Bel of mail eens met de Steungroep (www.steungroep.nl ) . Ik ben ooit via hen aan mr. Bogaers gekomen. Zij weten vast wel wie er goed zijn.
Veel succes!
Gebruikersavatar
anrose
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017, 14:59

Bericht door anrose »

Bedankt voor je reactie.
Ik was al bang dat hij niet meer werkte. Het probleem is dat ik pas 10 januari met de steungroep kan bellen, en ik hoop het eerder te kunnen regelen. Op mijn mails wordt ook niet gereageerd.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Goede advocaat gezocht voor bezwaar UWV

Bericht door agnes »

Ik heb zelf in 2009 mr. Bogaers gehad. Hij werkte bij van As advocaten, maar is nu met pensioen. Bel of mail eens met de Steungroep (www.steungroep.nl ) . Ik ben ooit via hen aan mr. Bogaers gekomen. Zij weten vast wel wie er goed zijn.
Veel succes! O ja, heel belangrijk! Zorg dat je in elk geval vast bezwaar aantekent. Je hoeft alleen maar een brief te sturen (aangetekend!) waarin je zegt bezwaar te maken tegen de beslissing en 1 of 2 redenen te geven. Vermeld dat je advocaat er verder op in zal gaan. Dan heb je in elk geval binnen de gestelde termijn bezwaar gemaakt. Je kunt advocaat kan zich dan inlezen en goed onderbouwd bezwaar maken.
Reken er niet op dat je bezwaar gehonoreerd wordt. De slager keurt zijn eigen vlees. ..
Het is het meest waarschijnlijk dat je als je bezwaar is afgewezen in beroep moet bij de rechtbank . Verzamel intussen alle uitslagen van onderzoeken en houd een week of 2 een dagboek bij wat je doet en hoe je je voelt (met cijfer van 1-10 voor de ernst ervan, waarbij 1 super slecht is en 10 super goed ).Zo'n dagboek kan heel goed van pas komen bij een bezwaar /beroep.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Goede advocaat gezocht voor bezwaar UWV

Bericht door robin123 »

Ik wou dat ik een goede advocaat gehad destijds. Dat ik dit forum überhaupt kende.
Bij dit mens moest ik alles zelf aangeven, het was meer een soort marionet pop.
Ik deed het werk en zij kwam met niets.

Pas trouwens op dat ze tijdens het beroep geen psychiater als deskundige inschakelen. Het Radboud staat bijvoorbeeld ook hoog aangeschreven, terwijl het psychologie is. Dan het UWV ook snel geneigd zijn een psychiater als deskundige te vragen en de rechtbank zal die dan ook toewijzen.

Wees dus erg alert dat ze een arts benoemen als deskundige. En als de rechtbank dat niet wil, moet je daar zeker tegenin gaan met een goede advocaat.

Waar zit je nu in het proces? Beroep? Of wat is het vonnis geworden?
Plaats reactie