Gezocht: vpk of kliniek in NL die infuus DML kan toedienen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Gezocht: vpk of kliniek in NL die infuus DML kan toedienen

Bericht door stier »

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om infuus dat DML mij voorschrijft (Ab voor een tularemia-infectie) in Nederland toegediend te krijgen.
Bij voorkeur thuis en anders in een praktijk/ kliniek in Zuid-Holland.

Hoe doen anderen dat? Mijn HA staat niet achter mijn diagnose en behandeling en ik neem aan dat wijkverpleegkundigen en thuiszorg alleen op indicatie van NL artsen aan huis infuus geven.

Ik hoor graag of iemand suggesties heeft.
Het alternatief is 10 dagen in Brussel of omgeving verblijven, dus als iemand daar nog een huisje heeft ;-).

Thanks alvast!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben benieuwd of er zich iemand meldt.

Ik zou het niet weten, anders dan een huisarts nemen die de behandeling wel kan ondersteunen. Zodat je met diegene kan overleggen over hoe en wat.

Sterkte ermee.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Gezocht: vpk of kliniek in NL die infuus DML kan toedienen

Bericht door floortje28 »

stier schreef:Ik ben op zoek naar mogelijkheden om infuus dat DML mij voorschrijft (Ab voor een tularemia-infectie) in Nederland toegediend te krijgen.
Bij voorkeur thuis en anders in een praktijk/ kliniek in Zuid-Holland.

Hoe doen anderen dat? Mijn HA staat niet achter mijn diagnose en behandeling en ik neem aan dat wijkverpleegkundigen en thuiszorg alleen op indicatie van NL artsen aan huis infuus geven.

Ik hoor graag of iemand suggesties heeft.
Het alternatief is 10 dagen in Brussel of omgeving verblijven, dus als iemand daar nog een huisje heeft ;-).

Thanks alvast!
@stier, hoe kom je aan Tularemie (Hazenpest?) http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tularemie http://www.wur.nl/nl/show/Tularemie-hazenpest.htm https://www.uu.nl/nieuws/opnieuw-hazenp ... -nederland hoe ziet dml Tularemie als een coinfectie van Borrelia-Lyme of als aparte ziekte? Is de Ab Gentamicine? er zijn patienten van dml die niet met Gentamicine zijn gaan behandelen in verband met mogelijke ernstige gevolgen van de toxiciteit van de antibiotica, voornamelijk permanent gehoorverlies, permanent evenwichtsverlies en mogelijk nierfalen.

In Nederland geldt dat Gentamicine https://www.farmacotherapeutischkompas. ... renteraal_ een middel is dat niet in de thuissituatie gegeven dient te worden. Voor het toedienen dient een bloedspiegel bepaald te worden (dalspiegel) en een half uur na het inlopen nogmaals om de topspiegel te bepalen. Het bepalen van de juiste hoeveelheid luistert heel nauw en Gentamicine wordt uitsluitend via een kortlopend infuus toegediend.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Gezocht: vpk of kliniek in NL die infuus DML kan toedienen

Bericht door stier »

Ter info: infuus kon toch gegeven worden door een thuiszorgorganisatie, maar heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Het was geen infuus met gentamicine, maar andere antibiotica.
Ik ben nu nog aan het herstellen van het infuus. Dank voor het meedenken allemaal!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Gezocht: vpk of kliniek in NL die infuus DML kan toedienen

Bericht door annac »

stier schreef:Ter info: infuus kon toch gegeven worden door een thuiszorgorganisatie, maar heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Het was geen infuus met gentamicine, maar andere antibiotica.
Ik ben nu nog aan het herstellen van het infuus. Dank voor het meedenken allemaal!
javascript:emoticon(':)')
Plaats reactie