Lotgenoten in Noorden gezocht om info te delen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frits68
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 11:22

Lotgenoten in Noorden gezocht om info te delen

Bericht door frits68 »

Hallo,
Ik ben net nieuw hier.
Ben al 3 jaren behoorlijk aan het kwakkelen en huisgebonden. Lijkt er sterk op dat ik ME heb en ik zou dat graag medisch onderzocht willen hebben.
Wie heeft er goede ervaringen met artsen in het noorden (liefst Groningen, want kan niet reizen)?
En wie staat open voor soort van contact voor wederzijdse steun / buddy?
Ik ben een man van 48 jaar, was bedrijfspsycholoog van beroep, maar ben in de WIA beland ondertussen..

Frits
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Lotgenoten in Noorden gezocht om info te delen

Bericht door asje »

Welkom hier.

Probleem is dat er in NL maar twee reguliere artsen/centra zijn die zich met ME bezig houden, in A'dam en Hoofddorp. Er is hier wel eens een Groningse, mss weet zij nog een enigszins ME-vriendelijke arts daar.
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Dr. Visser zit weliswaar in Hoofddorp, maar hij doet ook veel telefonisch. Voor de onderzoeken moet je weliswaar naar Hoofddorp, maar follow-ups kunnen per telefoon.

Misschien is het een optie om een paar dagen in een AirBnB te zitten om de noodzakelijke onderzoeken te laten doen en toch genoeg te kunnen rusten?
Gebruikersavatar
frits68
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 11:22

Bericht door frits68 »

Dank voor de reacties..
tja, ik lig momenteel totaal in de kreukels door het proberen van een SSRI. Daarvóór ging het ook al niet te best, maar ik kan op het moment de deur niet eens uit..
Als het weer een beetje beter gaat (komt hopelijk wel weer, kan al een half jaar niet meer reizen), is het zeker een optie om naar Hoofddorp te gaan..
Frits
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hier in Groningen zijn geen ME artsen. En het UMCG gaat volledig op het psychosociale orgel, conform de rest van Nederland.

Alleen onze huisarts is niet ME vijandig. Aan voorstellen ter behandelingen geeft hij zijn medewerking, mits goed onderbouwd. Denkt ook wel mee, voor zover mogelijk. Of hij ME kan diagnostiseren weet ik niet, want wij wisten al via uitsluitingsdiagnoses en dokter Demeirleir in België al dat het om ME ging. Wij "verhuisden" een paar jaar geleden naar deze huisarts Filius, hoek Oosterpoort, vlak naast die fotozaak a/d Meeuwderweg. via een vriend, die zelf ook arts was, welke naam ik mocht noemen. Misschien was dat een voordeel. Eén assistente van hem is irritant naar mijn zoon, die de ME dus heeft, toe.

Visser in A'dam is een goeie optie, zoals asje al voorstelde.

Mijn zoon zelf heeft het sinds een dik jaar druk met zijn halve tot hele thuisbaan en bemoeit zich daarom nog minder met zijn ziekte dan ie al deed. Met lotgenoten heeft hij niet veel op, nooit gehad. Hij volgt alleen Tom Kindlon en Engelstalige sites. Maar als je wat meer over zijn ziekte verloop, van 17 jaar inmiddels, wil weten, stuur me dan maar een PB-tje, dan beantwoord ik die wel.
Gebruikersavatar
frits68
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 11:22

Bericht door frits68 »

Anna,
Even alvast korte reactie:
Filius is ook mijn huisarts ;-)
Woonde daar een tijdje in de buurt, nu ietsje verder weg, maar ben de praktijk trouw gebleven ;-)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

frits68 schreef:Anna,
Even alvast korte reactie:
Filius is ook mijn huisarts ;-)
Woonde daar een tijdje in de buurt, nu ietsje verder weg, maar ben de praktijk trouw gebleven ;-)
Hihi, wat grappig!

Enfin, haast je niet met verder reageren en sterkte!
Plaats reactie