VSL 3

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

VSL 3

Bericht door annac »

Gebruikt iemand dit nog en/of weer?

http://www.vsl3.info/verkooppunten/

Het is super probiotica.


Mijn zoon wil het weer gebruiken. Of is er een beter alternatief?
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

VSL 3

Bericht door anne-sophia »

Ik ken het niet. Ben nu net lid geworden van de Duitse ME/CVS Vereniging en heb daarbij boek van Sarah Myhill (oen bekende Britse?) over ME cadeau gekregen. Ben er net in begonnen, ik lees het met veel terughoudendheid, maar daarin komt dat straks ook te sprake. Als ik zover ben, laat ik het je weten.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

VSL 3

Bericht door luipaardje »

Ik ben ooit bij DML overgestapt van VSL3 naar Bififlor. Verkrijgbaar bij o.a. de Roode Roos. Gewoon tabletjes die niet in de koelkast hoeven. Stuk praktischer dus.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

VSL 3

Bericht door annac »

luipaardje schreef:Ik ben ooit bij DML overgestapt van VSL3 naar Bififlor. Verkrijgbaar bij o.a. de Roode Roos. Gewoon tabletjes die niet in de koelkast hoeven. Stuk praktischer dus.
Dank. Helpt het beter dan VSL 3? Want wat ik er zo over lees moet het, zoals sommigen zeggen, in combinatie worden genomen met lacteol. Oude info uit 2009/20011, dat dan weer wel.

http://www.me-gids.net/Forum-printview- ... art-0.html

Je moet feitelijk die bacteriën aanvullen waar je een tekort aan hebt. Het volgende heb ik gevonden:

VSL 3 zakjes:

Bifidobacterium breve,
Bifidobacterium longum,
Bifidobacterium infantis,
Lactobacillus acidophilus,
Lactobacillus plantarum,
Lactobacillus paracasei,
Lactobacillus bulgaricus,
Streptococcus thermophilus.


Andere probiotica:


Mutaflor = E. coli

Lacteol = Lactobacillus acidophilus

Bififlor =

Lactobacillus rhamnosus

Lactobacillus acidophilus

Bifidobacterium bifidus

Inuline-Oligofructose (FOS)

Wilde marjolein Origanum vulgare
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

VSL 3

Bericht door luipaardje »

Toen ik de VSL3 nam had ik nog antibiotica dacht ik. Dan moet er dus wat meer aangevuld worden omdat je dan constant nog wat afbreekt. Lacteol heeft DML er bij mij toen niet bij gezet.

Die Mutaflor heb ik ook ooit gehad. VSL3 en Mutaflor moeten allebei gekoeld bewaard blijven. Dan zullen ze wel meer dingen aanvullen dan de Bififlor. Ik vind dat die Bififlor bij mij voldoende doet. Dan ga ik niet meer ingewikkeld doen met gekoelde dingen. Ik weet van die andere twee de prijzen niet meer, volgens mij is de Bififlor ook goedkoper.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, mutaflor heeft mijn zoon ook gehad, ooit eens.

Hij gaat ws Bififlor proberen. Hij heeft trouwens nooit antibiotica gehad van Demeirleir.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

In België was die VSL 3 plots niet meer te verkrijgen en werd toen Vivomixx. Lijkt me geen goed idee om daar op eigen houtje mee te beginnen want heel veel patiënten zijn na stoelgangonderzoek moeten overschakelen op Bififlor (bij Dml).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie