Dringend gezocht: goede neuroloog!!

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Dringend gezocht: goede neuroloog!!

Bericht door mamamoe »

Wie weet een goede neuroloog die ME vriendelijk is of die niet gelijk zijn oogkleppen op doet bij het horen van de diagnose ME?
Ik heb sinds afgelopen maandag, krachtsvermindering in mijn rechterbeen en arm en ze voelen tintelend, doof en heel zwaar aan.
Ik zak ook bij zo goed als elke pas door mijn been en ook krachtsvermindering aan mijn arm is opgemerkt door dr Visser.
Afgelopen maandag moest ik door deze klachten met spoed naar de SEH waar gelukkig de meest bedreigende dingen zijn uitgesloten (cva, infarct of tumor) daarna mocht ik weer naar huis met de mededeling dat wanneer de klachten aanhouden ik naar mijn huisarts terug moest. Ik heb ook gevoelsvermindering rechts en het puntje van mijn neus blijkt bij mijn mond te zitten
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Dringend gezocht: goede neuroloog!!

Bericht door anne-sophia »

Ik kan je hie rniet verder helpen Mamamoe, maar wens je veel sterkte toe en ik hoop dat iemand anders hier je vraag kan beantwoorden.
Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Dringend gezocht: goede neuroloog!!

Bericht door mamamoe »

Dank je Anne- Sophia.
Ik zou ook achterwege kunnen laten dat ik ME heb, dat heb ik op de SEH ook gedaan. Huisarts vond dat een prima plan en bevestigde ook dat ME het gezichtsveld nogal eens vertroebeld en dat wij ook wat anders kunnen mankeren!.
Feit is dat ik een goede en vriendelijke neuroloog nodig heb!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Op onze ME-vriendelijke artsenlijst staan er 2 Nederlandse neurologen, werkzaam in het Ziekenhuis Gelderse Vallei (polikliniek slaapstoornissen/ slaapcentrum):
  • Dr. Paul Jansen. Volgens de Gelderse Vallei zijn zijn aandachtsgebieden neuromusculaire ziekten, ziekten van het perifere zenuwstelsel, nek-/rugklachten.
  • Dr. M.G. Smits. Volgens de website van de Gelderse Vallei, zijn zijn aandachtsgebieden slaapstoornissen, epilepsie, hoofdpijn, verstandelijk gehandicapten, kinderneurologie, autonome dysfunctie en dunne vezelneuropathie.
Dus misschien kan de eerste je helpen? Succes en het beste gewenst!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Bericht door mamamoe »

Dankje, daar ben ik al geweest voor mijn slaapstoornis en ik kan je vertellen dat het niet echt een succes was. Dr Smits was ronduit grof en dr Jansen heel afwezig....
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ohjee en dat zijn dan nog de door ons blijkbaar goedgekeurde!

iemand hier zou me namen geven van neurologen in Zeist en Dordrecht, naast Klein in Groningen, maar ze is me vreesch ik vergeten...weet iemand wie er bedoeld werden? voor mezelf heb ik zoiets van 'laat maar' want de vorige vond hooguit een dof plekje met 'r mri op de plek waar m'n brein zo ongeveer op springen staat dus weet iemand misschien een goeie endocrinoloog ;D (gebeurt nl hetzelfde in of in de buurt van schildklier, pfeiffer is echt dól op plekken die barsten van de zenuwen)
Laatst gewijzigd door soof op 25 jun 2016, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gast

Bericht door Gast »

Vraag aan je huisarts met welke neuroloog zij goede ervaringen heeft,en idd ME achterwege laten,en niet benoemen,alleen je klachten beschrijven
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Je kan misschien aan dr. Visser vragen of hij een goede neuroloog weet?
En helaas idd ME achterwege laten.
Sterkte!
Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Bericht door mamamoe »

..
Laatst gewijzigd door mamamoe op 25 jun 2016, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Bericht door mamamoe »

Bedankt, ga het maandag verder regelen met mijn huisarts. Wordt waarschijnlijk het Erasmus mc
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

mamamoe schreef: ...en het puntje van mijn neus blijkt bij mijn mond te zitten.
Wat bedoel je hiermee precies?

Hoop dat je iets vindt ...
Life smells...
Gebruikersavatar
mamamoe
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:06

Bericht door mamamoe »

Daarmee bedoel ik dat wanneer ik met gesloten ogen mijn vinger naar mijn neus moet brengen dat niet lukt. Ik beland dan ergens op mijn mond
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ah! Maar dat had je wsl al, want dat is 'normaal' bij ME.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Klein in Groningen is geen neuroloog, soof. Hij is psychiater en deed wat onderzoek. De ouderwetse combinatie van zenuwarts en psychiater is reeds lang verlaten.

http://www.rug.nl/staff/h.c.klein/cv

Maar sterkte, Mamamoe.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

oeps neurowetenschappert zelfs

nog iets gehoord van onze vriend?

en mochten ik en m'n "hersenspiersamentrekkingen", waar m'n eigen neuro me mee probeerde af te schepen, besluiten toch dat hele eind naar Grûn te ondernemen dan zal ik m'n looprek (en jeugdtraumas) meenemen, gezien z'n officiele job ;0)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie