Last van de school!

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Last van de school!

Bericht door chinchilla »

Het is inmiddels een grote ellende met de school, begrip is er niet.
We moeten elke maand gesprekken voeren met die mensen van een zg ZAT team, daar wordt je ook zat van als je CVS hebt.

Hoe verzint men zo een naam eigenlijk?
Ergens nog wel komisch ook inmiddels is het al zo erg, dat de school mijn kind aanziet voor een kind dat zg achterloopt.
Wat nauwelijks zo is, men werkt ook niet bepaald mee.
Het lijkt een groot smerig spel dat men daar speelt.
En ik ben het zat maar mijn kind idem.
kan straks mijn kind naar een psycholoog sturen inzake gezeur van zg pedagogisch verantwoorde mensen.
Die het leven van mijn kind tot een hel maken.
Waarom?
Geen idee. Ken nog een ouder met eenzelfde verhaal op dezelfde school, maar bij diegene zeurt men niet en vraagt men niet.
Ben inmiddels zover dat ik erover nadenk om een advocaat in te schakelen want dit lijkt me toch niet de bedoeling.
Mijn kind komt inmiddels zover dat kan 2 uur daags op die school.
inmiddels doen ze nog niets voor mijn kind...

Een behoorlijk zwakke school, bij nader inzien, die telkens duidt op het internet, waar zg alles te vinden is.
papieren print je maar lekker zelf uit daar doen zij geen enkele moeite voor.

Op één of andere duistere wijze is onze aanvraag inzake de rugzak verloren gegaan?
Hoe geen idee...dus nogmaals aanvragen.
Heb inmiddels de onderwijsconsulent ingeschakeld omdat ik rare onderbuik gevoelens heb inzake die school en hun manier van actie.
Inmiddels worden we getorpedeerd door die school door gesprekken maandelijks waar ik inmiddels goed zat van ben want hun zg woorden als zorgelijk etc die ken ik inmiddels wel na 10 gesprekken veranderd dit iets aan de zaak oid?
Niets dus.
We hadden daarnaast ook een kinderarts wat niet bepaald klikte met mijn kind en ook met mij niet want ik had telkens het idee dat die man wel mega aan de drugs moest zijn oid?
Echt er was geen normaal gesprek mee te voeren en als je iets vroeg kreeg hij al een blue screen bwvs.
Ondertussen maakte hij mijn kind zo ongeveer gelijk met de grond..
niet bepaald dat je zegt pedagogisch verantwoord en dat blijkt ook wel inmiddels gezien de reacties van mijn kind.
Het lijkt een grote hetze en ik weet bij god niet waar dit vandaan komt!!!!!
ik ben het zo spuugzat om telkens met die mensen om de tafel te gaan zitten met hun zg goede bedoelingen en ondertussen mijn kind onderuit halend met zg low results?
men keek maar even de gemaakte toetsen niet na had men toch een reden immers om eventueel mijn kind te verwijzen naar een so!
Nu wil mijn kind dat niet...speciaal onderwijs!
Er is toch een rugzak aanvraag?

Dubbele subsidie doet de regering niet aan hoor mensen?
ik weet niet wie u dit wijs maakte.
Maar in elk geval laatste gesprek ben ik weggelopen kon de nacht ervoor al niet eens slapen...
pure stress om hun gezeik!
Het manipulerende gesprek ging over dat mijn kind maar naar speciaal onderwijs moest...waarom daar kregen we geen antwoord op.
Ik was zo boos.
Ik voel dat onrecht aan den lijve gewoon dit klopt niet gewoon!
Maar wat geen idee.
Als die school die al slecht is af wil van een zg probleem geval!
Waarom bij ons wel en niet bij een ander bv?
En waarom wel een doventolk voor de klas de hele dag bij een kind die doof is maar niet iets doen voor mijn kind?
Dat klopt toch al niet?

Huiswerk e.d. werd niet eens nagekeken dat doen de kids daar zelf op school waarom ben je dan een school vraag ik me af?
Wat doe je dan als school niks?

Kom zeg zo gaan we toch niet om met leerlingen die straks de maatschappij in moeten of wel?
Nou ja ik kreeg een dreigement aan mijn achtwerk van die school dat als ik niet open stond voor dat speciale onderwijs men mij wel even zou gaan aanmelden bij het AMK!!!!!!!

Wat??????

Wat is dit voor een rare insteek?
Mijn kind heeft cvs!
Hallo?
Ik ben weggegaan bij een slome kinderarts, mag ik?
Oh dat mag je niet vinden oid?
Nou moet ik nu soms de onderwijsinspectie op die school af gaan sturen als wraak of omdat die school zich niet houdt aan normale regels....nml normaal omgaan met je leerlingen!

Mijn kind loopt niet tot nauwelijks achter op die school...maar krijgt wel te horen dat het iets moet doen aan karakter en attitude!

Zo fijn om te horen van volwassenen!
Heel goed ook voor je ontwikkeling terwijl er niets mis mee is!
Dus?

Ik heb wel eens onrecht meegemaakt maar dit slaat alles!

En dat dreigement om niets zit me niet prettig!
Mag dat zomaar?
met rugzak naar een so?
Waarom...als een kind niet lastig is gooit men het op zg achterstand die er niet is!!!!!!!
:)
Echt iets klopt niet op die school maar wat ik kan doen nu...weet ik nog niet..
Kom er wel uit hoor maar ik vind dit geen normale gang van zaken en ja zelfs zo erg dat ik er nu nog wakker van lig.
Hopelijk zij ook tzt als zij hun zin door gaan drijven want ik wil dit toch hogerop laten uitzoeken.

Ik sprak laatst nog een moeder met een kind die cvs heeft en zij heeft nog nooit enige probleem ervaren met de school oid men is zelfs coulant?
Waarom bij ons dan niet...?

Ik wens die mensen hun eigen evil energy terug toe...en dit meen ik vanuit de grond van mijn hart.
Vroeger had je al die mensen niet die geld verdienden aan de kinderen die iets hebben toen was men nog redelijk normaal tegenwoordig vreet men subsidie onder het mom van als ik maar wat binnen haal ik ben er misselijk van!

Waar zijn die leerkrachten met hart voor hun beroep?
het draait blijkbaar enkel om gelden en hun zg eigenwijze rechten?
Hmmz...denk dat ze abuis zijn.

maar een advocaat is dat een optie of wat?

En moet een ouder dat zat team bijwonen?
Ik noem het maar zeikteam, want iets anders kan ik er echt niet meer van maken, en daar wil ik mijn kind ook niet aan gaan blootstellen!
verdorie heb een heel normaal kind en dat soort mensen maken mijn kind zijn beeld van de mensheid stuk?
Dacht ik niet zeg!

Hopelijk komen zij tot enig inzicht maar zal wel niet.


:roll:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Last van de school!

Bericht door asje »

Chinchilla, er zijn heel veel slechte ervaringen met kinderen met ME. ME of cvs wordt vaak niet serieus genomen en dan is er ook nog de willekeur; als ze een bepaald idee over jou of je kind in hun hoofd gezet hebben valt daar weinig aan te doen. Ik zocht een website voor je maar kan 'm niet vinden of hij is tijdelijk onbereikbaar (marrym.weblog.nl). Daar zijn ervaringen en info te vinden. Ook zou je eens kunnen informeren over de rechten van je kind bij 'Stichting Steungroep ME en arbeidsongeschiktheid'.

Vreselijk, dat gesol en die onzingesprekken, zo houden ze zichzelf aan het werk en het kost allemaal geld. Het ergste is natuurlijk het leed wat je kind en jou zelf berokkent wordt. Sterkte ermee.
Life smells...
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Hallo Chinchilla

IK heb ook een forum voor ouders van zieke ME kinderen en een website waar je info kunt zoeken en ervaringen ook kunt delen.

Website is: http://www.everyoneweb.com/KinderenmetME/

Forum is op: http://gratisforums.com/ouderskinderenmetme/

Je kan je daar aanmelden als je interesse hebt, er zijn meerdere ouders met gelijke problemen.

OOk zijn we op facebook KInderen met ME: http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 234499199/

Weblog is ook weer inmiddels in de lucht: www.marrym.weblog.nl zoeken kan via de zoekfunctie voornamelijk na de migratie.

Groetjes Marry ( ME moeder van 2 ME meiden)
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Beste chinchilla,

Ik zou zeggen welkom in de strijd !

Wij hadden 2 kinderen die niet naar school konden (waarvan 1 nu 18 is) en 1 zieke die naar school kan maar wat haar veel kost ook ten opzichte van haar gezondheid. Maar gezondheid interresseert deze mensen ten diepste niet als je maar functioneert zoals een gezond mens als je daaraan kapot gaat omdat je lichaam ziek is maakt niet uit.

Wij zijn voor de rechter gedaagt door Raad van Kinderbescherming en onze minderjarige kinderen zijn onder toezicht gesteld. Maar wij blijven positief, geven de moed niet op en hebben elkaar dat kunnen ze ons nooit afnemen.
Ze kosten inderdaad alleen zoveel energie met hun onzinnige gespreken en die energie hebben de zieken zo hard nodig om stabiel te zijn.

Sterkte en blijf jezelf !

Mamoes
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Bericht door chinchilla »

Dank voor de antwoorden allemaal!
Het is toch te zot voor woorden dit alles, lijkt wel of alles om geld draait tegenwoordig en het gaat echt niet zozeer om de kinderen.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ Chinchilla,

Moedige Chinchilla; het blijkt zowaar dat U daar tegen een gedegen onwetendheid moet optornen.
Misschien vriendelijk ja-knikken en wegwezen met je zoontje.
U heeft gelukkig de bredere kijk van een attente moeder en dat is van onschatbare waarde voor uw kindje. Niet elk wezentje heeft
dat voorrecht en geluk !
Uw kennis , is uw gelijk en uw sterkte !
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

uook schreef:@ Chinchilla,

Moedige Chinchilla; het blijkt zowaar dat U daar tegen een gedegen onwetendheid moet optornen.
Misschien vriendelijk ja-knikken en wegwezen met je zoontje.
U heeft gelukkig de bredere kijk van een attente moeder en dat is van onschatbare waarde voor uw kindje. Niet elk wezentje heeft
dat voorrecht en geluk !
Uw kennis , is uw gelijk en uw sterkte !
Heel graag wil ik hierop reageren.
Hoe moedig je ook bent, hoe goed je kennis ook is en al is dat je gelijk en je sterkte.

Als er zich instanties mee gaan bemoeien heb je nooit meer gelijk, niets te vertellen en probeert men je van alles in de schoenen te schuiven.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

chinchilla

hou moed en geweldig dat je je kind zo steunt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Bericht door chinchilla »

Pff krijg de tranen in mijn ogen.
Lijkt idem alsof ik moet opboxen tegen een intense bierkaat en dan in de zin van..dat die gesprekken op die school mij voorkomen alsof IK een crimineel bent die terecht moet staan omdat mijn kind CVS heeft?
Zelfs de andere ouder...(vader) gelooft niet in het ziektebeeld..
Ik ben er bijna overspannen van dat ik telkens tegenover die bemoeizucht van die school moet staan , alleen ja!
5 mensen voor mij!
Sta je dan...je mag geen nee zeggen!
Vooral ja!
Ja u heeft gelijk, #-o wat bent u geweldig, dat u toch op dat idee kwam zeg!
Nee maar nederig buig ik mijn hoofd, u heeft alle recht om mijn kind stuk te maken ik geef u dat recht natuurlijk zomaar!
U weet zoveel nml...u weet hoe mijn kind denkt en voelt natuurlijk!
Ik niet ik ben maar een domme moeder!
Hoe kan ik dit weten immers?
AUB ontbloot uw voeten en ik zal ze kussen!
Ze liefkozen, ja... wilt u nog meer?
Ok, u bent het meest slimme menselijke wezen dat ik ooit ben tegengekomen en aangezien u mij niet bepaald hoog inschat, moet u hier spijt om krijgen toch?

In deze hele wereld is er maar één wezen waar ik mij intens voor in zal zetten dat is MIJN kind!
Niet uw kind nee!
MIJN kind!
Het is gegroeid in mijn lichaam!
Ik ken mijn kind! U niet, mijn kind interesseerd u nml niet dat heb ik gemerkt nml!
U kent zelfs geen liefde ik zie het in uw ogen ijzig en kil en hard!
Onverschillig...maar u heeft in alles gelijk!
Maar niet in het stukmaken van mijn kinds toekomst!

Want één ding als u aan mijn kind komt...
kom ik aan u!
Ik denk dat ik rechtshulp alvast inschakel!
Ik bedruppel mij wel mij wel met een minimale inname van Valeriaandruppels. Oh maar 4 druppels per keer hoor. Geen zorgen nog...
Ik wil wel overeind blijven staan met dat soort menselijke wezens nml t.o mij.
Ik zorg voor mijn kind al jaren keigoed...De stok om de hond te slaan vind men toch wel!
Hoe dan ook.
Ik ben geen aso ik heb geen grote mond, ik ben te netjes, hoe moet ik zijn? T.o hen?
Ik weet het niet...nml
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ Chinchilla,
ik ben er van overtuigd dat u op bovenstaande veel reacties zal ontvangen; zonder het NL onderwijs-systeem te kennen gaat hier toch iets grondig mis me dunkt. Dit zijn geen normale relaties meer te noemen !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

chinchilla

ik las in een ander topic dat uw kind vroeger leukemie zou gehad hebben?

als dat zo is, weet dan dat ME/CVS klachten wel vaker worden teruggevonden bij mensen na hun behandeling

Major catastrophic events have long been known to spark a kind of central nervous system reorganization in some people. Surgery, for instance, appears to spark central sensitization in about 5-15% of patients. Cancer treatment results in an FM/CFS-like condition in a subset of patients no matter what type of therapy is used.

Bron: http://forums.phoenixrising.me/content. ... ic-Illness

Dit is een uittreksel van laatste rapport die werd voorgesteld op de jaarlijkse ME/CFS conferentie recentelijk in Ottawa, Canada.

Als uw kind vroger veel opiaten heeft gekregen als pijnbestrijding, is het pijn- en immuunsysteem nog verder ontwricht. In mijn blog onder low dose naltrexone heb ik gepoogd dat mechanisme toe te lichten.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
chinchilla
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:31

Bericht door chinchilla »

uook schreef:@ Chinchilla,
ik ben er van overtuigd dat u op bovenstaande veel reacties zal ontvangen; zonder het NL onderwijs-systeem te kennen gaat hier toch iets grondig mis me dunkt. Dit zijn geen normale relaties meer te noemen !
Ik vind dit ook geen normale reacties.
Men wilde dat mijn kind naar een revalidatiecentrum zou gaan, nu dat leek ons niet echt een goed plan voor hem.
Drie maand in de vreemde prima voor sommigen misschien maar mijn kind is daar niet echt het type voor.
maar dat was al tegen het zere been van diegenen die dit ingenieuze plan hadden opgevat, vast gewend aan ouders die altijd ja en amen zeggen oid?
Maar goed, ik heb zelf fysio geregeld en dat gaat ook prima, net genoeg om fit te kunnen blijven en te weinig om er nog vermoeider door te worden dus dat zit wel in orde.
Vond men ook niet geweldig.
Inmiddels beweerd de school dat mijn kind niet voldoende cijfers heeft beheaald, en ernstig achterloopt, dat is dus niet waar!
Men kijkt gewoon nog steeds die toetsen niet na.
Nu wil men dat mijn kind naar speciaal onderwijs gaat, wij vinden dit volstrekt onnodig, en ik heb dat ook gezegd! Ik kreeg als dreigement mee dat als ik niet openstond voor adviezen, ...[tjah dat revalidatiecentrum is echt nergens van gezegd dat dit werkt, wel er wordt wel plenty aan verdiend!
Verkrijgt men subsidie oid als men doorverwijst?
Begint er op te lijken als men er telkens op hamert.
Maar ok dat zijn mijn gedachten en die van vrienden van ons.]
dat de school mij dan zou aangeven bij het AMK...men knikte instemmend helemaal met elkaar eens blijkbaar.
Een zg zorgteam die een cvs niet kan verbeteren, die elke keer gesprekken willen voeren, welke betaald gaan worden door bv een rugzakje, zonde van het geld vind ik!
Want zij lossen de cvs niet op voor mijn kind.
En hun opmerkingen maken het er ook niet beter op.
Mijn kind is down omdat het nu denkt dat het naar speciaal onderwijs moet, ik ben down omdat ik dus gewoonweg keihard voor het blok wordt gezet hier en ik mijn kind zijn totaal inzet voor leren zie verliezen!
Zijn toekomst hangt hier vanaf en het was behoorlijk demotiverend dat de school geen huiswerk nakeek of de toetsen die gemaakt waren.
Men gooide het op de net behaalde voldoendes die er behaald waren, nou nou wat een niveau werd er zelfs snerend gezegd!
Tot ik aangaf dat mijn kind die voldoendes wel behaald had zonder enige lesvorm van de school en dat ik dat toch wel heel knap vond!
Oh ja eh?
En is je kind niet lastig moeten ze het wel gooien op slechte cijfers, alleen op grond daarvan kun je een kind van school sturen richting speciaal onderwijs nml.
Anders niet.
De onderwijsconsulent, welke ik maar ingeschakeld heb in deze, sprak hier ook schande van, waarom de school zo onkien reageerde en dat ook nog eens voor de feestdagen, viel hem erg tegen.
De rugzak was zo goed als geregeld dus, onbegrijpelijk volgens hem.
En dat vinden wij ook.
Inmiddels ben ik de gesprekken elke maand zat, waarom moeten we deze bijwonen?
Wat voor goeds brengt het, niets nml alleen maar stress en ellende.
Voor ons dan, normaal gesproken bespreek je dit toch alleen met een school en niet met een heel team eromheen?
Wat willen ze nu dan regelen dat mijn kind ineens beter is?
Was dat maar waar maar zo werkt dit niet.
En ik heb geen zin om zelf onderuit te gaan dankzij mensen die perse willens en weten gaan drammen, en volgens mij tegen beter weten in!
Maar goed als ik die gesprekken afzeg krijg ik dat weer op mijn dak.
Er is nog een kind op die school en zij hebben die gesprekken niet en dit gezeur niet.
Waarom wij dan wel?
Dat kind is nog langer ziek nml. Vreemd was het lijkt wel alsof de school niet eens weet wie wie is op die school, want het andere kind was niet op school geweest en mijn kind wel en mijn kind was zg niet eens gezien nb!
Zijn moeder spraken ze aan met mijn voornaam...
??????

Lekker proff zo'n school zeg.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ Chinchilla,

ik denk dat het een ijdele hoop is dit 'conflict' intra-muros te kunnen regelen, daar in zo'n autocratisch schools model de opinie-vorming zich noodgedwongen rond de hierarchie concentreert; de al of niet kunstmatig gecreeerde homogenie, keert zich daardoor des te makkelijker tegen het 'individueel recht', desnoods en desgevallend tegen alle objectiviteit en redelijkheid in, en mogelijk-waarschijnlijk, op 'accumulatief -agressieve' wijze. Dat kan uiteindelijk maar tot een 'vacuum' leiden waar U de sigaar van zal zijn. Kortom, kan je dit niet naar buiten brengen via de Klachtencommissie of Onderwijsinspectie ?
met natuurlijk een ander gevolg: stel dat u via deze weg -uiteindelijk- uw 'gelijk' haalt; welke is dan de nieuwe verhouding met deze instelling en in welke mate verbetert dit de situatie voor uw zoon dan ?
Anderzijds zou die 'dreiging' in het beste der gevallen aanleiding kunnen geven tot een (gedwongen) her-beschouwing, in uw voordeel. -ik haal hier maar een princiepe aan; deels uit 'algemene ervaring' plus wat logica-
Heeft u van die gesprekken bewijsmateriaal kunnen vergaren ?
misschien niet onnuttig die -al of niet 'stiekem' - op dictafoontje op te nemen !
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zou ook zeker gaan zoeken naar wie je kan bijstaan hier. Onderwijsinspectie luistert wsl ook naar het oordeel van de machtige schoolmedewerkers. Klachtencommissie oid of mss wel een advocaat om raad vragen. Het zou het allermooist zijn als iemand met een functie mee ging naar die gesprekken.
Life smells...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

Pffff ik wordt doodziek van school.. Ze zouden alles voor me doen en alles zou geregeld worden, ik zou een persoonlijk begeleider krijgen en het was allemaal geen probleem. Nou ze regelen dus helemaal niets. Compleet niets.
Ik heb stichting mee er nu achtergezet en nu moet ik plots morgen op gesprek. Nou ik weet door alle informatie van stichting mee wat mijn rechten zijn dus ze zijn nog niet klaar met me.
Waarom doen ze zo moeilijk als ze zelf zeggenl ja, wij zijn voor het passend onderwijs.. Nou dat is niet te merken, want ze laten me compleet stikken.
Plaats reactie