artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door mamoes »

Hier een link naar een artikel afgelopen zaterdag in het RD.
www.rd.nl/poliklinieken
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door joja »

Hmm jammer dat je geen meningen kan geven bij artikel. Meningen genoeg :-)
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door josje15 »

Dit lijkt slim, om afstand te nemen van Nijmegen , lok je mensen die dat graag willen, verder is het misschien voor CVS, maar niet voor ME. Niet veel anders dan andere COLK klinieken op psychsociale leest geschoeid, denk ik.
Er is geld voor van de overheid en dat snapt die ondernemer goed.
Of is mijn bril te zwart vannacht?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door stargazertje »

Ik word hier zo moe van. =; Gewoon lekker iedereen dezelfde standaardoplossing en medicatie geven als je al de internist te zien krijgt en dan even 950*800 zeker verdienen. En als er problemen zijn dan gewoon struisvogelpolitiek uitoefenen.
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door joja »

Het staat in een onbekend ontwetend blad:. Hoop ooit dat ze die sprong wagen om eens landelijk blad staan en wel kunnen reageren :-)
Maar ik heb dankzij hun veel geleerd over gezondheidzorg en verdienen aan je ziekte ipv van werken aan oplossing. Ik snap nu veel beter de berichten als van die klokkenluider van Vu Amsterdam of neuroloog of ziekenhuizen die op non aktief word gezet. Het maakt je waakzamer welke ziekenhuis echt voor de patienten is en nog meer moedelozer om dat er veel verspilt word aan geld aan dit soort kwakzalvers en daar niks aan gedaan word. Maar wij betalen wel die prijs...
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door sidonia »

Het Reformatorisch Dagblad is wel degelijk een landelijk dagblad. En dit soort artikelen levert veel publiciteit voor het VCL. Jammer dat je inderdaad geen reacties kunt plaatsen. Het verhaal is namelijk naar mijn idee niet helemaal correct. Het was mooi geweest als ze verschillende patiënten ook hadden gehoord. Een beetje journalist doet research en was dan ongetwijfeld op dit forum beland...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Het RD is zeker een landelijk dagblad dat veel wordt gelezen en veel publiciteit voor VCL oplevert.

Hmm, 800 patiënten per jaar?...... Dit jaar: http://www.vermoeidheidcentrum.nl/symposium werd er gesproken van 4.000 patiënten vanaf de oprichting 2008.
Symposium

Op 15 maart 2012 werd het 3e symposium van het VermoeidheidCentrum met als thema “Meer dan Moe” georganiseerd.

Vermoeidheidcentrum

Er werd bij de opening kort stil gestaan bij een kleine 4 jaar VermoeidheidCentrum:

* Er zijn bijna 4.000 aanmeldingen geweest.
Hmm, en de titel "Hulp voor chronisch vermoeiden".....? PdR maakt zo een duidelijk statement, als het zo wordt genoemd, gaat het dus over CV(s) en niet over ME.
En wat een afstand op de foto tussen de internist en PdR :D.

Anyways, in ieder geval komt er in 2013 concurrentie voor VCL, namelijk Wh. (één van de oprichters van VCL) gaat in Amsterdam aan de slag.

Ik ben benieuwd :wink: hoe dat voor CVS, ME patiënten in Nederland zal gaan uitpakken.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

En ik dacht met mijn duffe sjagrijnige hoofd, dat het om een nieuw centrum in Lelystad was :oops: :oops: Eigenlijk vind ik het wel grappig, want het lijkt hetzelfde als andere centra, mss iets meer artsen aan boord, maar verder niet.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Heb je ook gezien in welke gesloten houding de Roy staat Louisa? Armen stevig over elkaar. En ja, beide staan wel heel ver van elkaar.
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

We kunnen altijd nog de journalisten waarschuwen dat ze een centrum aan het promoten zijn die alleen maar geld willen verdienen aan een onbekende ziekte.
Ik heb eigenlijk vraagje..moet je bij umc cgt ook een belachelijke maandelijks bedrag betalen? Naast de gebruikelijke kosten?
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Bericht door mamoes »

Hmm, en de titel "Hulp voor chronisch vermoeiden".....? PdR maakt zo een duidelijk statement, als het zo wordt genoemd, gaat het dus over CV(s) en niet over ME.


Hoi Louisa,

Ben het wel met je eens dat PdR een duidelijk statement zet met de titel maar ME/CVS wordt toch maar in één adem genoemd en een onwetend mens denk dus dat het over één ziektebeeld gaat :[

En dan het stukje derderangsgedragstherapie ???????????

Ik trek me er niet van aan gelukkig hebben we een arts die weet wat deze ziekte in je lichaam verwoest maar voor hen die dit nog niet hebben vind ik het zo erg.
Er wordt met je gesold en je hebt de energie niet om dit te keren.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

stargazertje schreef:Heb je ook gezien in welke gesloten houding de Roy staat Louisa? Armen stevig over elkaar. En ja, beide staan wel heel ver van elkaar.
Yep, dat is me ook opgevallen.
Een héle andere foto dan in 2008 :wink:, de start van VCL, met de oorspronkelijke 3 oprichters van het VCL: internist, manueel therapeut (werkt er nog) en himself.
Non-verbale communicatie vertelt heel veel :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
thijmen
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 sep 2011, 01:30

Bericht door thijmen »

"Bij ruim 70% van de patiënten heeft onze behandeling aantoonbaar resultaat"

Heel fijn voor die 70% natuurlijk, maar waarom is het eigenlijk altijd 70%? Ik lees altijd weer die 70%...
In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

-Dalai lama
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

@ Thijmen
Dat is inderdaad wel vreemd. Nijmegen heeft het ook altijd over 70%. VCL claimt het beter te doen en komt tot diezelfde 70%.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi allemaal,

Die 70% is een getal dat VCL gebruikt n.a.v. een vragenlijstje die aan patiënten wordt gestuurd. Zij moeten zelf een beoordeling geven over zichzelf.
Dus iedereen die vindt dat hij/zij vooruitgang heeft geboekt (ook al zijn dat procenten) geven een positief oordeel.
Het wordt niet getoetst en onderzocht door een arts, internist, in mijn ogen zegt die 70% dus helemaal niets.

Ik hoor overigens bij de 30% die uiteindelijk géén verbetering/verlichting heeft gekregen. Maar, daar spreekt het VCL, natuurlijk :wink:, niet over.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie