artikel over vermoeidheidscentrum lelystad

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

In Lelystad ben ik niet geweest. Wel CGT gedaan en daar niets mee opgeschoten. Maar ik geloof nooit dat ik tot de 30%-categorie hoor :-).
Gebruikersavatar
thijmen
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 sep 2011, 01:30

Bericht door thijmen »

luipaardje schreef:@ Thijmen
Dat is inderdaad wel vreemd. Nijmegen heeft het ook altijd over 70%. VCL claimt het beter te doen en komt tot diezelfde 70%.
Ja en een ander onderzoek wat ik ergens las wat over een behandeling die op C.G.T leek kwam ook op 70%..
En wat Louisa zegt, ik kreeg na C.G.T (alhoewel een redelijk positieve vorm, verhelpt het nog steeds je klachten niet) ook een vragenlijst en wat er verbetert was. En het zal wel doordat ik heb aangegeven er beter mee om te kunnen gaan nu dat ze dat bij 'verbetering' tellen.
Als ze überhaupt echt 'onderzoek' doen, want het is altijd 70%, en dat is natuurlijk vreemd dat er altijd precies hetzelfde uitkomt, bij verschillende behandelingen. Alhoewel het bij dezelfde behandeling ook vreemd zou zijn, want er zouden altijd lichte verschillen moeten zijn.

Overigens heb ik ook wel wat positieve patiënten gehoord die bij VCL geweest zijn, en het zal ook best zo zijn dat bepaalde mensen er baat bij hebben. Maar dat krijg je met de hele vergaarbak dat je eigenlijk toch niet weet wie nou precies wat heeft gehad.
In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

-Dalai lama
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

Er zijn ook positieve verhalen alleen is het onzinnig om een contract te hebben en hoge bijdrage terwijl meeste van je behandelingen vergoed worden.

Moet zeggen ik krijg nu ook het zelfde. Zonder poespas, zonder arrogantie.
Mooie is de Ergo komt aan huis, de fysio aan de overkant. Beide weten wat ME (CVS) is.
En ja ik heb er baat bij. Nee en dat zal ook bij vele zijn ..genezen kan het niet worden (nog)

Blijft alleen balen dat je in de buurt een zogenaamd centrum hebt en achter komt dat iemand zonder enige medische kennis een gat in de markt heeft gevonden en met praatjes de medische mee heeft gekregen.

Dit soort centra's geeft alleen maar schade en zal een goed onderzoek in de weg staan.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik ben bezig met een brief aan de redactie van het Reformatorisch Dagblad. Dit is namelijk al het derde artikel wat ze plaatsen over het VCL en ik vind het allemaal nogal eenzijdig. Alleen maar een positieve belichting van het VCL en geen enkele kritische noot.

Zonder al te negatief te worden, wil ik die kritische noot graag aan het RefDag laten horen. Kijken wat ze er mee gaan doen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Altijd goed, sidonia!
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

thijmen schreef:
luipaardje schreef:@ Thijmen
Dat is inderdaad wel vreemd. Nijmegen heeft het ook altijd over 70%. VCL claimt het beter te doen en komt tot diezelfde 70%.
ik vermoed, dat die 70 % met wetenschappelijke, statistische eisen die aan onderzoek gesteld worden om te mogen zeggen, dat een methode helpt.....Significantie heet dat.
Iemand die hier meer kennis over heeft?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Die 70% van Nijmegen is fraude. Met enige (wetenschappelijke) moeite hadden ze nog kunnen zeggen 30%. Maar het nijmeegs onderzoek is onderzocht door verschillende mensen en daar bleek dat het resutaat nihil was, ze claimen volledig herstel dus je kunt je voorstellen dat dat ook wel zo moet zijn.

Lelystad? Ook niet geloven, allemaal onzin. Al weet ik niet wat hun maatstaf is.
Life smells...
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

Ach ..zoals in artikel als je zeker van je zaak bent ga je je niet afgeven op een andere centrum. Vooral in de medische wereld is dat een gevaarlijk spel.
Dat het gebeurd tussen supermarkten of andere bedrijven ok.... maar in gezondheidszorg hoort dat gewoon niet.

Je werkt immers met mensen met levens... dan hoor je samen te werken. Onderzoekingen vergelijken.. delen van kennis... echt die marktwerking nu is echt schadelijk en soms zelfs dodelijk...
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Ha Sidonia,

Altijd goed om te reageren !

Het ging in het RD hier om het belichten van verschillende poliklinieken. Vandaar ws de eenzijdige berichtgeving.

Maar nogmaals inlichting van de keerzijde kan geen kwaad.

In ieder geval bedankt dat je wil reageren
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

@ mamoes:
Persoonlijk ben ik van mening dat het belichten van een polikliniek niet eenzijdig hoeft te zijn, vandaar de brief.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Nou nou, wat een verhaal in de Gooi en Eemlander. Erg kenmerkend voor de manier van communiceren van het VCL.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nu er een onafhankelijk iemand bij betrokken is is het helemaal duidelijk, goed stuk!
Life smells...
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

hmm maar ook ff een food for thought geschreven.
Plaats reactie