Mevrouw, deze ziekte bestaat niet meer

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Mevrouw, deze ziekte bestaat niet meer

Bericht door stargazertje »

Bron: telegraaf
link naar Telegraaf artikel
Niet het hele stuk, maar ME wordt wel in de inleiding genoemd.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

bah, wat een naar stuk weer nav de gedachten een heel naargeestig, bekrompen mannetje. wanneer krijgt die man nou eens een spreek-/mediaverbod?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Die #%%*# is gelukkig gepensioneerd.
Negeren die gek zou ik zeggen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Dat klachten een psychische oorzaak hebben is meestal net zo min te bewijzen als een lichamelijke oorzaak. Daarbij is het een ongelooflijk kromme redenering dat als een arts niets kan vinden de oorzaak van de klachten dan wel psychisch moet zijn, terwijl ook dat helemaal niet bewezen kan worden. Best grappig dit soort bekrompen artsen. op een dag zullen ze de boeken in gaan als incompetent met een tekort aan intellect en inlevingsvermogen.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

De GROOTSTE kwakzalver allertijden en eigenlijk niet de moeite waard om er woorden aan vuil te maken.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

exact manja en dat er 100.000 zo niet nog veel meer mogelijkheden zijn voor te onderzoeken mogelijke afwijkingen die richting bepaalde diagnose wijzen en er meestal maar op een paar gangbare dingen gezocht wordt/kan worden (en het beleid is juist steeds minder onderzoek te doen).
waarbij het allerbelangrijkst is dat eea afhangt vd kennis en ervaring vd arts en deze alvast moeten weten in welke richting gezocht moet worden om de testen te doen die iets zouden kunnen aantonen . en zit je met bepaalde klachten vaak al met een psychisch stempel nog voor er 1 onderzoek is aangevraagd...

daarbij is van heel veel ziekten nog te weinig bekend bij meeste artsen (neem alleen al ME en Lyme) en zijn er sowieso ook nog heel wat zeldzame (en onontdekte!) ziekten die helemaal lastig te vinden zijn. die mensen ook jarenlang op elk (gedaan!) onderzoek niets of niets dat diagnose oplevert te vinden, maar wel degelijk ernstig ziek al die tijd en dankzij uiteindelijk een juiste arts vinden pas kan worden aangetoond.

zoals de spreuk van felixloena (meen ik) zegt: 'the absence of evidence is no evidence of absence', maar teveel artsen vinden van wel.

het wordt hoog tijd dat sommige artsen zoals deze zich laten behandelen voor hun godcomplex/alles-denken-te-weten-syndroom, met CGT uiteraard :wink:
Laatst gewijzigd door annemoontje op 16 nov 2012, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Dit artikel staat in de Vrouw - en dat gelul van Cees Renckens staat in een kader aan de zijkant. Het stuk over ME gaat helaas alleen maar weer over moeheid (ondanks dat er wel staat dat ze soms bedgebonden is, maar andere symptomen worden niet genoemd).

Daar word ik toch ook wel MOE van: ME stigmatiseren als moeheid!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

zoals de spreuk van felixloena (meen ik) zegt: 'the absence of evidence is no evidence of absence', maar teveel artsen vinden van wel.
Die had ik van Theo Wijlhuizen :mrgreen: . En verder besteed ik geen energie meer aan dit soort artikels...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Daar gaan we weer!!!!!!!

josje15
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wist niet zeker of ik het wel moest plaatsen om eerlijk te zijn. Ben het totaal niet met deze vent eens. Alleen al:
Mensen die nooit van de aandoeningen hebben gehoord, krijgen ze ook niet.
Had nog nooit van ME gehoord tot een vriendin eens een MEchecklist doornam omdat ze vond dat ik wel heel veel weg had van ME. Pas toen ontdekte ik de naam van de ziekte wat ik allang had.

@ Southerncross kan jij wat mist posten door bv een scan? Ben wel benieuwd.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

southerncross schreef:Dit artikel staat in de Vrouw - en dat gelul van Cees Renckens staat in een kader aan de zijkant. Het stuk over ME gaat helaas alleen maar weer over moeheid (ondanks dat er wel staat dat ze soms bedgebonden is, maar andere symptomen worden niet genoemd).

Daar word ik toch ook wel MOE van: ME stigmatiseren als moeheid!
dat is ook om gek van te worden... en is reden dat mijn omgeving (en die van de meeste patienten) onze ziekte als niet meer zien dan een burnout met hele extreme uitingen (met burnout ben je niet bedgebonden bijv.). heel vervelend en enorm invaliderend, maar gelukkig niet medisch ernstig. Ondanks alles wat ik daarover heb proberen uit te leggen en wat medisch juist heel ernstig mis is, het lijkt wel of ze het niet horen omdat het stigma overal doorheen schreeuwt....... zucht

stargazer: dat is idd ook zo achterlijk van hem, ik (en velen net als wij) wist ook niet over ME tot mijn diagnose na 11 jaar waslijst ernstige klachten en beperkingen en steeds zieker en als ik een ziekte zou bedenken, zou ik (en elke andere (ME-)patient) wel heel stom zijn deze of een andere 'modeziekte' besluiten te hebben en dat vol blijven houden..

felixloena en anderen hebben volkomen gelijk, de man is het niet waard een woord aan vuil te maken, maar hij en vergelijkbaren zijn wel de reden dat we in de situatie konden komen waar we in zitten, het stigma is wat het is. dat maakt het (denk ik) zo extra misselijkmakend elke keer weer geconfronteerd te worden met dit soort onzin.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Lees het nu pas, wat een .....


Ik hoorde na 10 jaar ook pas van het bestaan van ME, pas toen ik de diagnose kreeg nl.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb net gereageerd en Renckens heel in het kort een vergelijkbare kwaal toegewenst.

Dat psychologische geleuter moet maar eens ophouden.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Vreselijk, hoe is het mogelijk dat iemand zo gemeen kan zijn..Misschien moet hij zelf eens onderzocht worden op psychische problemen :roll:. Heel raar, ook sommige reacties op zijn mening, ik wist niet dat er nog zoveel bekrompen mensen op deze aardbodem waren. Beetje logisch nadenken is er blijkbaar niet bij voor deze mensen.

En inderdaad zeg, je zou toch bijna wensen dat hij zelf één van die ziektes krijgt die volgens hem niet bestaan. Geen objectief bewijs zegt hij, blijkbaar ook nog nooit verdiept in alle wetenschappelijke onderzoeken?? Raar mannetje.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Laten we Cees Renckens eens uitnodigen voor deze bijeenkomst;


Ongemerkt vergiftigd en onbegrepen ziek

Hem op een stoel vastbinden ,zodat hij niet de kans krijgt woedend de zaal uit te lopen;

Thema-avonden op maandelijkse basis,met lezingen en presentaties, waarbij onze gezondheid centraal staat, op een ongedwongen manieren bestemd voor iedereen.

11 januari 2013


Thema;

Ongemerkt vergiftigd en onbegrepen ziek

Diverse voorbeelden uit ons dagelijkse leven, waarin we ongemerkt zeer schadelijke stoffen binnen krijgen met als sluipend gevolg een vorm van chronisch moe en ziek zijn.

Binnen het regulier medische denken is hiervoor weinig of geen aandacht, helaas.
Deze lezing is bedoeld om een begin te maken met uitkijken voor gif enerzijds en uitkijken naar meer helderheid en natuurlijkheid anderzijds

Spreker Dr. Frits van der Blom

Locatie Wijkcentrum Overdie
Ruusbroechof 97
1813 BG ALKMAAR

Aanvang 20.00 uur, welkom vanaf 19.30 uur
Entree € 10,00
Aanmelden

anneke@gezondverstandavonden.nl
Plaats reactie