De Monitor wil met ME a/d gang

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

asje schreef:Ik denk meer aan een samenvattend artikel van Tuller bijv. In de VK of Trouw ea hoef je sowieso niet te zoeken, die hebben nooit een juist artikel geplaatst, laat staan over de PACE-gate. Maar goed, wie heeft energie ...
Ik dacht: ter illustratie van de stemming in het land t.a.v. ME/CVS zoals dat door de CGT-kliek is gecreëerd en waarom dat zoveel kwaad bloed heeft gezet. Maar het kost mij ook teveel energie om het allemaal uit te zoeken. Zelfs het opschrijven van een persoonlijke geschiedenis heb ik na drie pogingen gestaakt. Ook omdat ik denk: wat doen ze ermee en waar is het goed voor?

Ja, ze zouden Tuller moeten interviewen. Een uur lang. Klaar.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik kan het allemaal niet lezen nu, maar het lijkt wel wat. Als je het als documentje zou willen opsturen naar De monitor? Ook goed als ze van meer verschillende mensen iets ontvangen.
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Ik had al een uitgebreide reactie gestuurd.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Een korte duidelijke samenvatting van heranalyse van de PACE trial. In het Engels maar wel goed leesbaar:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... ode=rftg20
Ja, ze zouden Tuller moeten interviewen. Een uur lang. Klaar.
Of James Coyne. @CoyneoftheRealm Hij heeft aan de universiteit van Groningen gewerkt, misschien helpt dat. Het lijkt wel of NL journalisten bang zijn zijn wetenschappers uit het buitenland.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Deze van luipaardje: https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1646.html + de ICC gestuurd.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ik heb verwezen naar James Coyne en een blog van hem met kritiek op een RCT waar Knoop en Blijenberg aan hebben meegeschreven. Zal wel te lang zijn en Engels zal wel te moeilijk zijn maar wie weet nemen ze contact met hem op. Het is iig duidelijk dat de kritiek niet alleen van patiënten komt. https://www.coyneoftherealm.com/blogs/m ... iple-flaws

Zit ik nog wel met het probleem dat in het artikel van de Monitor wordt gedaan alsof CGT het beter leren omgaan met je klachten is. Terwijl voor ME een heel andere vorm van CGT gebruikt wordt met als basis verkeerde overtuigingen. Heb geen energie dat ook nog aan de orde te stellen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

(':D')
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De bedoeling van CGT bij ME heb ik wel genoemd en ook GET er aan toegevoegd (daar gaat het opeens helemaal niet meer over). Ik vind het ook te summier, maar pff, zolang al vechten tegen de bierkaai, vooralsnog ook niet méér energie ervoor.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Het verhaal van Anil maakt veel duidelijk. Hoe hij door CGT slechter is geworden.. Dus verwijzing naar zijn verhaal.

Kijkend op internet kom ik meerdere verhalen tegen, maar niet die ik bedoel.

Gewoon die waarin hij vertelt dat ie ziek werd in Zwitserland en hoe het verder ging.

Ik kon alleen maar deze vinden.

http://anilvanderzee.com/de-ontknoping/

Misschien dat als je toevallig kijkt, Anil, jij weet welke ik bedoel en of je het goed vindt dat wij (of jij) het opsturen?
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

annac schreef:Het verhaal van Anil maakt veel duidelijk. Hoe hij door CGT slechter is geworden.. Dus verwijzing naar zijn verhaal.

Kijkend op internet kom ik meerdere verhalen tegen, maar niet die ik bedoel.

Gewoon die waarin hij vertelt dat ie ziek werd in Zwitserland en hoe het verder ging.

Ik kon alleen maar deze vinden.

http://anilvanderzee.com/de-ontknoping/

Misschien dat als je toevallig kijkt, Anil, jij weet welke ik bedoel en of je het goed vindt dat wij (of jij) het opsturen?
Ja, dat is een heel goed stuk waarin hij niet alleen heel duidelijk zijn eigen verhaal vertelt maar ook goed uitlegt wat er mis is met de CGT/GET-praktijk en waarom het verweer van Knoop niet klopt. Met dit slot: "Mijn oprechte vraag aan deze wetenschappers. Vanwaar het enorme verzet? We zijn duidelijk op de goede weg. Waarom is zorg die beter bij de patiënt aansluit nou eigenlijk zo’n enorm groot probleem??"

Juist, dát zou de Monitor eens aan Knoop moeten vragen.

Zou Anil dat niet zelf al hebben opgestuurd?
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Annac, bedoel je deze misschien:
http://anilvanderzee.com/dansers-cgtget-realheid/

Ik vind "de ontknoping" heel goed met wetenschappelijke onderbouwing in de linkjes.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

teunie schreef: Juist, dát zou de Monitor eens aan Knoop moeten vragen.
Knoop en cs lullen zich overal uit bij onze slecht geïnformeerde journalisten, zie 'Focus', de MSM-media etc. Zou geen zin hebben, de leugens vliegen je om de oren, terwijl die leugens dubbel en dwars zijn aangetoond. Die gasten zijn frauduleus en gewetenloos.

Ik ben ook voor Tuller in de uitzending of Coyne idd!
Life smells...
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

asje schreef:
teunie schreef: Juist, dát zou de Monitor eens aan Knoop moeten vragen.
Knoop en cs lullen zich overal uit bij onze slecht geïnformeerde journalisten, zie 'Focus', de MSM-media etc. Zou geen zin hebben, de leugens vliegen je om de oren, terwijl die leugens dubbel en dwars zijn aangetoond. Die gasten zijn frauduleus en gewetenloos.

Ik ben ook voor Tuller in de uitzending of Coyne idd!
O, ja, ze lullen zich overal uit maar dan hadden ze in ieder geval een goeie vraag gehad. Beter dan dat slappe interview dat nu met Knoop op de site van de Monitor staat waardoor ik denk dat ze geen idee hebben wat er echt speelt. En ik me afvraag of het ze wel interesseert. Ik dacht dat de Monitor over misstanden ging, over burgers die vastlopen in de bureaucratie en geen schijn van kans hebben tegen de overheid en andere machtsbolwerken. In dit geval doen ze net alsof het probleem is dat patiënten geen behandeling willen die volgens de deskundigen het beste is. Alsof Knoop hier het slachtoffer is. Dat is een positie waarin hij -en zijn geloofsgenoten- zichzelf altijd graag manoeuvreert in antwoord op kritiek en dat wordt dus weer eens beloond. Ach, die arme prof. die het zo goed bedoelt en zo zijn best doet...….
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, zielig. Moet er bijna van huilen :lol:

De onzin over ME is zó algemeen geworden ook in de media - nadat het eerder wél beter was, in de tijd van Dorrestein zeg maar - dat alleen de allerbeste journalisten dit nog zullen ontrafelen. Dat is dus gebeurd in het buitenland, maar dat komt ook al nog steeds niet in de NL-media. Alle nodige kennis ivm de frauduleuze CVS-CGT/GET, en wat ME is, is er al ...

Je wordt er helemaal niet goed van. Mss kan iemand Tuller (of Coyne) benaderen, zodat hij zelf iets opstuurt?
Life smells...
Plaats reactie