Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Bericht door abby »

straks zeggen ze nog dat CGT wel belangrijk is 'om er mee om te gaan'
Maar als ze dat gaan zeggen, dan zeggen wij dat CGT voor ME helemaal geen CGT is voor 'omgaan met', maar wel voor het 'corrigeren van valse cognities' (ingebeelde symptomen zonder onderliggende fysieke ziekte).

Ze spreken altijd met halve woorden zodat ze later het verhaal kunnen bijsturen en ze nooit rekenschap hoeven afleggen voor al hun wandaden... (Maar jammer genoeg voor hen is dit het tijdperk van het internet, dus hun bijsturingsruimte wordt steeds kleiner!)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De waarheid doorloopt 3 stadia.

Eerst wordt ze belachelijk gemaakt..

Dan wordt ze hevig bestreden.

Tenslotte wordt ze vanzelfsprekend aangenomen.

Arthur Schopenhauer.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Adus Knoops en andermans gedraai.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Bericht door bloemetje »

Ik heb manlief gisteren instructies gegeven om het nieuws van morgen niet eerder dan bij het eten mede te delen. Tot die tijd ga ik het zelf op internet uit de weg, om er niet mijn energie aan op te maken. Ik wil me er niet druk om maken... stoom uit mijn oortjes kost ook spoons.

Sterkte, lieve allemaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Bericht door asje »

abby schreef:       Quote asje:
...straks zeggen ze nog dat CGT wel belangrijk is 'om er mee om te gaan'

Maar als ze dat gaan zeggen, dan zeggen wij dat CGT voor ME helemaal geen CGT is voor 'omgaan met', maar wel voor het 'corrigeren van valse cognities' (ingebeelde symptomen zonder onderliggende fysieke ziekte).
Wat zij gaan zeggen, wordt een rapport (en ze kunnen CGT brengen zoals Knoop doet). Wat wij zeggen, zeggen we al 30 jaar, doet er niet zoveel toe hè. We hebben nu wel geluk met de ontmaskering van PACE, wie weet...
Life smells...
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Bericht door rie »

Knoop en Bleijenberg kennen de therapie die ze naar eigen zeggen uitvoeren helemaal niet. Vooral het hoofstuk cognitieve dissonantie niet. De bedenker van de theorie rond CGT draait zich om in zijn graf als hij zou weten hoe zijn theorie misbruikt wordt door de heren.

De heren passen met hun gedrag omtrent CGT horizontaal, verticaal en diagonaal volledig in de diagnose waarvoor CGT een werkzame therapie is.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vol verwachting: laatste posting David Tuller

Bericht door asje »

;) Mooi gezegd.

Idd, CGT is oké waarvoor het bedoeld is, maar wordt ernstig misbruikt.
Life smells...
Plaats reactie