Wetenschappelijk onderzoek in de hersenen bij ME (UMCG)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Wetenschappelijk onderzoek in de hersenen bij ME (UMCG)

Bericht door iensje »

Afgeplitst naar nieuw topic. Mod.

Heb niet het hele topic gelezEn, dus misschien vraag ik naar de bekende weg. Ooit ook Div mri scans gehad om te kijken of ik ms had of niet. Niet dus. Kwam wel uit dat er minimale witte stof afwijkingen waren, atypisch, dus geen problemen opleverend.

In groningen loopt nu een onderzoek, kan ik mij voor aanmelden, waar mri scans gemaakt worden vd hersenen. Wat mij tegehoudt is de minimale radioactieve contrastvloeistof die gebruikt wordt, maar ook dat dit onderzoek in samenwerking met het radboud ziekenhuis wordt uitgevoerd. Volgens mij staat de uitkomst van een onderzoek waarbij het radboud meewerkt van te voren al vast, ze mogen gewoon nooit iets afwijkends vinden want dan komt hun cgt in gevaar.

Weten jullie van dit onderzoek en is het toch slim mij aan te melden gezien de afwijkinkjes die eerder gevonden zijn?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

iensje schreef:
In groningen loopt nu een onderzoek, kan ik mij voor aanmelden, waar mri scans gemaakt worden vd hersenen. Wat mij tegehoudt is de minimale radioactieve contrastvloeistof die gebruikt wordt, maar ook dat dit onderzoek in samenwerking met het radboud ziekenhuis wordt uitgevoerd. Volgens mij staat de uitkomst van een onderzoek waarbij het radboud meewerkt van te voren al vast, ze mogen gewoon nooit iets afwijkends vinden want dan komt hun cgt in gevaar.

Weten jullie van dit onderzoek en is het toch slim mij aan te melden gezien de afwijkinkjes die eerder gevonden zijn?
Ik heb dezelfde vragen en /aan opmerkingen hierover.
Ik zat te denken om hier een nieuwe topic over aan te maken als deze er nog niet is. Volgens mij niet.

Ik trek het geestelijk volgens mij niet eens als Radboud zich er mee bemoeit.

Nu al dagen last van de tv uitzending waar de cgt school weer op de proppen komt met hun tover_Stokje of is het Stok_paardje of beide
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Ik was zelfs zo ,,gemeen,, om die vraag te stellen in de mail voor info over het onderzoek. Gevraagd of het onderzoek objectief is, of bedoeld om weer aan te geven dat cgt HET antwoord is........ ik kreeg geen antwoord op deze vraag, zegt misschien genoeg....

Ik ben wel benieuwd naar reacties, zijn mijn witte stofafwijkingen nu door de me of gewoon toeval...
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik ga nog wel van het goede uit en dat het dus objectief is en echt bedoeld is voor onderzoek naar de oorzaak bij de ME patient. Toch!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Het Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid dat zat bij de Radboud Universiteit (is dat hetzelfde als het ziekenhuis?) zit nu in Amsterdam.
Het zou dus kunnen dat dit door andere mensen gedaan wordt en die het niet door een CGT-bril bekijken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je hebt de Radboud universiteit en het universiteitsziekenhuis RadboudUMC.

In het RadboudUMC kan gewoon serieus onderzoek plaatsvinden los van het NKCV, hangt er van af met wie wordt gewerkt daar. Dat is niet duidelijk uit de tekst van de stichting.

Dit is het team nu in A'dam: http://nkcv.nl/over/team/ Uitsluitend psychologen!
Life smells...
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Haalt mijn twijfel dus niet weg....... alleen psychologen. Maar is het niet zo dat ook bij psychologische prolemen afwijkingen gevonden worden in hersens, ik opper maar iets. Overigens heb ik 2 x cgt gevolgd, ben er niet beter van geworden. Weet wel dat ik niet over mijn grenzen mag gaan. Moest bv ieder uur 10 minuten pauze houden. Dat is in theorie leuk maar in de praktijk werkt dat niet. Dat was voor mijn wao afkeuring. Cgt gevolgd bij de maartenskliniek die samenwerkte met nijmegen, radboud.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

[quote="iensje"]Haalt mijn twijfel dus niet weg......./quote]


Stel dat het een onafhankelijk team is wat dus niets met Nijmegen te maken heeft twijfel je dan ook nog ?

Dus of de twijfel mede komt door het idee dat ze radioactieve stof in je lichaam spuiten..........
Dear Karma, I have a list of people you missed
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

iensje schreef: Maar is het niet zo dat ook bij psychologische prolemen afwijkingen gevonden worden in hersens, ik opper maar iets
Nee, bij psychiatrische ziektes wel, die zijn lichamelijk. Het 'psychologische probleem' bij ons is dat we onszelf ziek denken, volgens de orenmaffia, dat zie je niet in de hersenen (als je dat wel zou kunnen zien - wat niet zo is - zouden ze het ook niet vinden, omdat het niet waar is).

Ik zou uitzoeken wie uit Nijmegen betrokken zijn bij dit onderzoek, voor ik mee zou doen.
Life smells...
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Wetenschappelijk onderzoek in de hersenen bij ME (UMCG )

Bericht door Melanie »

samengevoegd. Mod.

PET_CFS:
De rol van het afweersysteem in het brein bij het ontstaan van het Chronisch Vermoeidheidssyndroom.

http://mecvs.nl/nieuws/oproep-deelname- ... onderzoek/


Waarom wel meedoen of waarom niet ?
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Wetenschappelijk onderzoek in de hersenen bij ME (UMCG )

Bericht door agnes »

Als je overweegt mee te doen moet je je eerst afvragen of je het aan kan -reis +onderzoek. Aan de uitslag heb je zelf weinig of niets, het resultaat is hopelijk meer inzicht in de rol van de hersenen bij ME.
Verder zou je je af kunnen vragen of je wel wil dat er een radioactieve stof in je hersenen gespoten wordt. Dat is niet niks, iets radioactiefs in je hersenen.

Uiteraard moet je kijken hoe/of NKCV erbij betrokken is.

Ik zou ook deze volgorde van vragen aanhouden :
* kan je het
* is radioactieve stof in je hersenen ok
* is NKCV erbij betrokken en zo ja hoe.
jannie
Actief lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 08 feb 2010, 17:03

Bericht door jannie »

Deze Mevrouw, biologe, deed onderzoek , Pet scans, in UMCG Groningen.
staat een telefoonnummer bij.....


https://www.rug.nl/staff/j.doorduin/

Ik woon in Groningen, en denk, dat ik het wel aankan,
en wil er wel aan mee doen....
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

jannie schreef:Deze Mevrouw, biologe, deed onderzoek , Pet scans, in UMCG Groningen.
staat een telefoonnummer bij.....


https://www.rug.nl/staff/j.doorduin/

Ik woon in Groningen, en denk, dat ik het wel aankan,
en wil er wel aan mee doen....
Ben benieuwd. Wij wonen ook in Groningen. Maar mijn zoon is geen vrouw. En dat zie ik overal expliciet erbij staan.......
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Die mevrouw was ook in het programma Focus te zien.

En het NKCV zit nu in Amsterdam, niet meer in het Radboud in Nijmegen. Dus dat is er niet bij betrokken.

Ik vraag me trouwens wel af waarom het nu in Amsterdam zit en niet meer in het Radboud. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
Plaats reactie