Artikel Jim Faas over het opdringen van CGT/GET bij ME/cvs

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

noatjuh schreef:Ik sprak gisteren dokter Visser en hij verwacht het rapport binnen 2 maanden. Hij heeft zelf ook commentaar mogen geven over wat erin staat (en natuurlijk heeft hij aangegeven dat het CGT- GET verhaal eruit moet).
Ha, thanks hiervoor. Ik werd al ongeduldig... anderen hier ook zag ik. Dus wordt het dan de Myalgische Lente van 2018? Terwijl het eigenlijk de Myalgische Lente van afgelopen jaar had moeten zijn...
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

viraal effect??

bedoel je dat je besmet bent met een virus dat door de omgeving zwerft? balen joh, heb je dat er weer bij.

ik spreek over 15 jaar terug, toen na een lyme infectie en een ABkuur helaam bedlegerig geweest. Omdat, mijn toenmalige partner bracht drie maal daags wat te eten en te drinken boven en ik ging 1 keer per dag naar beneden, even toilet, dan op de bank liggen en ( met hulp van zoon of man) weer aar boven. Maar dat is heel langzaam allemaal afgenomen en is echt over gegaan. Ik heb jarenlang normaal gefunctioneerd, kamperen, zeilen, houthakken , tuinieren, opleiding baan.

dus dat is wel anders dan bij jou.

Nu heb ik die staproblemen in lichte mate, alleen momenteel dus al heel lang te moe.

Ik verzuur nu voordat dan dat ik staproblemen krijg, ik bedoel, ik zorg dat ik niet verzuur en daardoor komen de staproblemen nu niet voor.

ben een beetje warrig vandaag geloof ik.... morgen verder
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

jhanne schreef:ik spreek over 15 jaar terug, toen na een lyme infectie en een ABkuur helaam bedlegerig geweest. Omdat, mijn toenmalige partner bracht drie maal daags wat te eten en te drinken boven en ik ging 1 keer per dag naar beneden, even toilet, dan op de bank liggen en ( met hulp van zoon of man) weer aar boven. Maar dat is heel langzaam allemaal afgenomen en is echt over gegaan. Ik heb jarenlang normaal gefunctioneerd, kamperen, zeilen, houthakken , tuinieren, opleiding baan.
@jhanne, je hebt een lyme infectie https://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/ https://www.tekenbeetziekten.nl/symptom ... -van-lyme/ gekregen? wat voor AB heb je gehad en voor hoe lang? https://www.tekenbeetziekten.nl/de-behandeling/
ME|cvs Vereniging http://www.me-cvsvereniging.nl/me-lyme
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ja, ik had een lyme infectie. Mijn toenmalige huisarts heeft heel adequaat gereageerd. Ik heb 8 of 10 weken doxycycline geslikt, zeer kort na de besmetting. ( het protocol was toen geloof ik tien dagen, de apotheek deed er moeilijk over weet ik nog)

Mijn zwager ( lymepatient) stelt dat mijn huisarts daarmee fantastisch heeft gehandeld. ( hij weet er veel van, heeft chronische lyme, uiteindelijk een lange periode infuusAB gehad etc..)

Gezien het feit dat ik niet tegen AB kan is het niet raar dat ik toen als gevolg van de combi infectie + AB helemaal ben ingestort.

Ik ben daarna zeker tien jaar helemaal goed geweest, geen klachten, niet moe. Opleiding/baan/gezin gewoon lekker leven.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

jhanne schreef:ja, ik had een lyme infectie. Mijn toenmalige huisarts heeft heel adequaat gereageerd. Ik heb 8 of 10 weken doxycycline geslikt, zeer kort na de besmetting. ( het protocol was toen geloof ik tien dagen, de apotheek deed er moeilijk over weet ik nog)

Mijn zwager ( lymepatient) stelt dat mijn huisarts daarmee fantastisch heeft gehandeld. ( hij weet er veel van, heeft chronische lyme, uiteindelijk een lange periode infuusAB gehad etc..)

Gezien het feit dat ik niet tegen AB kan is het niet raar dat ik toen als gevolg van de combi infectie + AB helemaal ben ingestort.

Ik ben daarna zeker tien jaar helemaal goed geweest, geen klachten, niet moe. Opleiding/baan/gezin gewoon lekker leven.
@jhanne, is persisterende lyme-persisterende Borrelia-infectie of herinfectie Borrelia bacterie uitgesloten? opnieuw getest met Elisa en Westernblot? https://lymevereniging.nl/lyme/veelgestelde-vragen/ https://www.tekenbeetziekten.nl/de-diagnose/
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

gezien mijn luchtig commentaar, sprekend van het verleden, mag je daarvan uitgaan :wink:
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Waarom spreekt Jim Faas in België (Unrest) en niet in Nederland?......

Hij is mij als Ned. ME-pat. verantwoording schuldig over het beleid van het UWV de afgelopen (tientallen) jaren
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

rie schreef:Waarom spreekt Jim Faas in België (Unrest) en niet in Nederland?......

Hij is mij als Ned. ME-pat. verantwoording schuldig over het beleid van het UWV de afgelopen (tientallen) jaren
Dan moet Jim wel een podium aangereikt krijgen!

Trouwens, in na volging van het volgende

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... -container

zou zo'n formulier voor ME -ers ook handig zijn........
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Ook al ben je met pensioen.....aanzetten tot....blijft altijd strafbaar en verjaart niet zo snel.
Nu doet de overheid aangifte van mishandeling door ouders. Dus kan het andersom ook.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Aangifte tegen een arts moet wellicht via een andere weg -als het gaat om verkeerd medisch handelen (bv. GET waar je slechter door werd ).De arts had dan natuurlijk wel moeten kunnen weten dat het potentieel schadelijk was. Als hij volgens de richtlijnen werkte (Hoe onjuist die ook zijn ) valt hem waarschijnlijk niets te verwijten.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

De richtlijnen zegen zelfs dat het effect van GET e.d. gering is.

De artsen en de website van het clubje van "de pensioengerechtigde" zeggen tot op de dag van vandaag. Dat ME en CVS hetzelfde is en geen chronische ziekte.
En dat je door een pscych. behandeling te genezen bent. In de uitzending werd het succes wat gematigd, nl 50%.
En ook dat "succesverhaal" strookt niet de opstelling in de richtlijn.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

In de wetgeving in Ned. is duidelijk aangegeven welke percentages hangen aan de termen:
grotendeels, in belangrijke mate, gering, etc.

En het omstreden "clubje" claimt een duidelijk veel hoger succes%
Plaats reactie