RIZIV eist 250.000 euro terug van CVS-dokter

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

RIZIV eist 250.000 euro terug van CVS-dokter

Bericht door Zuiderzon »

Het RIZIV eist 250.000 euro terug van CVS-dokter Dr. Coucke voor groeihormonen waarvoor vooraf goedkeuring was van het ziekenfonds

https://www.hln.be/regio/sint-gillis-wa ... a16046f80/
Dr. Coucke schreef:Ik heb zo’n 5.000 patiënten en zo’n 120 daarvan krijgen zulke behandeling met groeihormonen. Bij een verkeersongeval, of soms domweg door met het hoofd tegen een glazen deur te lopen, kan de hypofyse beschadigd worden. Dit is een klier in de hersenen die de hormonenhuishouding regelt. Er is voldoende wetenschappelijke literatuur over en ik heb aan de rechter ook getuigenissen voorgelegd van patiënten die met mijn behandeling geholpen zijn en hun leven konden hervatten. Het RIZIV zoekt gewoon een stok om te slaan. Is een behandeling van 5.000 euro per jaar duur als iemand, die chronisch ziek is, hierdoor terug de draad kan opnemen? Men gaat van een oncoloog toch ook niet de kosten terugvorderen als hij een kankerpatiënt behandeld heeft met chemotherapie?”
#heksenjacht
Hoop doet leven!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

RIZIV eist 250.000 euro terug van CVS-dokter

Bericht door asje »

What a shame!

Nog net voordat de (echte) PACE-kwakzalvers algemeen afgeserveerd zullen worden ...
Life smells...
Gebruikersavatar
heidi70
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 mei 2017, 19:03

RIZIV eist 250.000 euro terug van CVS-dokter

Bericht door heidi70 »

asje schreef:What a shame!

Nog net voordat de (echte) PACE-kwakzalvers algemeen afgeserveerd zullen worden ...
Inderdaad.

Te triest dit weer.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Als die rechter beetje gezond verstand heeft spreekt die Dr. Coucke gewoon vrij, die behandelingen werden goedgekeurd door adv artsen van de ziekenfondsen en hijzelf verdient daar ook niks aan.

Een belachelijk spel voert het RIZIV hier!
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie