Nieuwe beleidspunten ME-gids.net

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Nieuwe beleidspunten ME-gids.net

Bericht door pauliene »

Graag willen wij deze mededeling beginnen met een persoonlijk woord van ons.

We zijn blij dat mensen in het 'stil op het forum topic' bespreekbaar maken waarom dat zo is, wat hen weerhoudt om op het forum te komen en daarover hun gevoelens uiten. Daarin komt onder andere naar voren dat mensen de Lyme-ME discussie moe zijn. Vooral de manier waarop dit gebeurt en het feit dat mensen zich gedwongen moeten verdedigen zorgt ervoor dat het mensen tegenstaat om nog het forum te bezoeken en te participeren. Het doet ons als team veel pijn om te zien dat vaste leden afhaken en de algehele sfeer zo achteruit gaat.

Als team willen we niets liever dan dat het forum een plek is waar mensen terecht kunnen voor info en (h)erkenning, maar bovenal dat mensen als echte lotgenoten zich thuis voelen op het forum. Het kunnen delen van grote en kleine zorgen en elkaar steunen, maar ook veel ruimte voor gezelligheid, humor, vriendschap en bovenal veel respect.

We hebben het afgelopen jaar heel wat inspanningen geleverd om het forum bij te sturen, ondanks dat we het liefst zien dat het forum zelfregulerend is. Maar omdat onze gedane inspanningen helaas onvoldoende blijken om het tij te keren, zijn wij overeengekomen nog een aantal beleidspunten te veranderen / aan te scherpen. Het zou immers vreselijk zonde zijn dat het forum - dat al zovele jaren bestaat, en een lichtpuntje is voor zo velen - ten onder gaat aan te veel negativiteit. Wij hebben er vertrouwen in dat wij samen het forum voor iedereen weer tot een fijne plek kunnen maken.


Onderstaande veranderingen zullen plaatsvinden op ME-gids.net:
  • Vanaf heden zijn ME vs Lyme discussies - in welke vorm dan ook - niet meer toegestaan op het forum. Dit geldt ook voor discussies over de betrouwbaarheid van Lyme testen en behandelmethoden. Het is ons ondertussen duidelijk geworden dat, ondanks al onze inspanningen, er geen normale discussies gevoerd kunnen worden en dat beide partijen hier schuld aan hebben. Daarom nu de keuze om dit helemaal niet meer toe te staan.
    Iedereen bepaalt voor zichzelf of hij/zij zich laat testen en op welke manier, en welke behandelingen hij/zij wil volgen. Dit dient altijd gerespecteerd te worden en niemand mag een ander hier op aanvallen.
  • Wat betreft het protocol ivm overtredingen.
    Afhankelijk per geval, per situatie, per toon zullen we beslissen hoeveel waarschuwingen iemand verdient. We zijn van mening dat mensen nieuwe kansen verdienen. Uiteindelijk streven we naar een goeie sfeer op het forum waar de gebruiker de grenzen van de regelgeving niet opzoekt.
    Betreft de overtreding het sturen van ongewenste PB's dan zullen wij diegene het recht ontnemen PB's te versturen.
  • Er zal een grote schoonmaak gehouden worden in topics met veel negativiteit. Dit om te voorkomen dat er weer oude discussies opgerakeld worden en om met een schone lei te beginnen. Dit vergt veel tijd en daarom vragen wij jullie tot die tijd ook geen oude discussies nieuw leven in te blazen.
Wij hopen op deze manier te zorgen voor een veilige omgeving waar we samen met jullie, de saamhorigheid en goede sfeer weer terug kunnen brengen.

Met vriendelijke groet,
Het ME-gids.net team

gewijzigd op 14 oktober 2014
Gesloten