BEGRIP!!

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Vanessa,
ook ik heb veel waardering voor het hele team die dit forum mogelijk maakt,
en bewondering dat jullie ondanks dat jullie zelf ziek zijn hier zoveel tijd en moeite insteken. =D>

Tussen de forumleden onderling hoop ik dan ook dat er met meer begrip en respect
met elkaar kan worden omgegaan.
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, dat maakt het ook interressant.
Maar ik merk het steeds vaker dat als iemand een reaktie geeft of een vraag heeft,
dat diegene dan steeds vaker respectloos wordt behandeld of belachelijk wordt gemaakt.
Ik merk aan mezelf dat ik daardoor vaak maar niet reageer of een vraag stel.
Vind ik erg jammer, en hoop met jou op meer onderling respect en begrip.

Jullie als team, ga zo door. Dit forum is belangrijk voor een heleboel mensen.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik hoop niet dat ik iets verkeerds heb gezegd. Zowel dan sorry. Ik begrijp best dat jullie niet altijd online zijn mede omdat jullie ziek net als wij/ik. Ik heb verder geen klachten. Ga zo door :-)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Fleur schreef: Ik merk aan mezelf dat ik daardoor vaak maar niet reageer of een vraag stel.
Dat vind ik nu echt jammer Fleur voor jou. Het is ook een stukje van je afschrijven. Blijf meedoen, laat je niet tegenhouden hierdoor.

Als ik een reaktie lees waarin een ander belachelijk gemaakt wordt, dan vind ik dat meer zeggen over de schrijver zelf.

Dus Fleur... niet twijfelen, gewoon schrijven.

Is iets wat op alle fora gebeurt hoor. Ik lees vele fora en ben er ook aktief.
Nogmaals dat is de anonimiteit van het internet. Hierdoor worden sommigen mondiger. Bekijk het zo'n beetje als agressie van in de wagen. Hoe snel gaat de middenvinger daar niet omhoog? Maar eenmaal die mensen in contact komen met anderen zullen ze hun taalgebruik bijschaven, want dan valt die anonimiteit weg. Neem zo'n reakties nooit persoonlijk (al kunnen ze soms inderdaad kwetsend zijn)
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Laat jullie aub niet ontmoedigen door die onsympathieke mails. Jullie leveren fantastisch werk !
Sommige mensen hebben onrealistische verwachtingen. Sommigen vanuit hun ziek zijn, andere omdat ze op hun wenken willen bediend worden.
Maar ik kan heel goed begrijpen dat het demotiverend is, die negatieve reacties. Ik heb zelf ook nog aan een forum meegewerkt en besef maar al te goed hoeveel inzet, geduld en moeite dit kost.
Men mag niet vergeten dat jullie vrijwilligers zijn en de meeste ook zelf ziek.
Dus heel veel respect!!!!!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dit is het mooiste forum wat ik ooit gezien heb en functioneert wat mij betreft prima!
Hulde dus aan het team!
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

dfainher schreef:in het echte leven qua mondelinge communicatie
maar als je iets neer typt kun je er nog over na denken wat je zegt en het terug lezen
dus als er een bepaalde onder onder zit, dan zal het toch wel bedoelt zijn ga ik vanuit...
Dat is niet zo'n best uitgangspunt.
Velen zitten niet te studeren op de net geschreven teksten hoe die door elk van de lezers opgevat kunnen gaan worden. Je schrijft vanuit je zelf over wat je dwars zit. 't Is al mooi als er op taal/schrijffouten gelet wordt, maar dat is op forums vanzelf minder dan met formele brieven. Op een forum als het deze zijn de prestaties wat nog wat minder. Velen zullen blij zijn dat er wat leesbaars geschreven is.

Ieder heeft zijn eigen taalreferentiegebieden. Je kan niet zomaar stellen dat iedereen moedwillig beledigend geschreven heeft, als het bij iemand als een klap aangekomen is.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Eens met Semma: de meeste reacties hier worden niet geschreven als een overwogen brief, maar nog steeds uit impulsieve aard. Nadeel van een forum (of ieder ander digitaal medium) is ook dat de lezer vaak snel een bericht anders kan interpreteren dan dat de auteur bedoelt, omdat je geen toon of gezichtsuitdrukking bij een reactie krijgt.

Mijn demotivatie hier komt vaak voort uit reacties van mensen die vertellen hoe het best een forum te runnen, hoe omgegaan moet worden met bepaalde reacties of personen, en wat er moet gebeuren om iedereen tevreden te houden. In de geringe tijd en energie die er is, is het niet leuk om alleen maar gewezen te worden op wat er fout gaat.

Vaak is het voldoende om het team te wijzen op een bepaald onderwerp waarvan je denkt dat het misgaat: of men nu het reglement niet in acht neemt, of als er onwaarheden staan. En dan wordt er zo snel mogelijk gereageerd (naar gelang energie en tijd van het team). Ofwel, bij een onderbezet team is eigenlijk ieder lid een moderator. Hou elkaar in de gaten en laat het ons weten, maar probeer altijd mensen te behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden; ook al ben je het oneens. Als iedereen daarbij na kan denken, en respect hebt voor elkaars verschillende opvattingen, dan blijft het een stuk gezelliger!

Namens mij wel veel dank voor de warme steunbetuigingen, ook dat is iets waar energie uit geput wordt!
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

dfainher schreef:in het echte leven qua mondelinge communicatie
maar als je iets neer typt kun je er nog over na denken wat je zegt en het terug lezen
dus als er een bepaalde onder onder zit, dan zal het toch wel bedoelt zijn ga ik vanuit...
Mwah, het gros zal er niet zolang nadenken voor ze wat posten hoor. Moet trouwens eerlijk zijn dat het er hier over het algemeen wel vrij respectvol aan toegaat. Je zou het op bepaalde andere fora eens moeten zien. Dan gaat het bij zo'n emotioneel onderwerp nog vrij beschaafd over het algemeen. Het vervelende is dat mods hetzelfde soort baantje hebben als scheidsrechters bij welke sport dan ook. Zolang het goed gaat wordt dat voor kennisgeving aangenomen of zelfs niet over nagedacht. Gaat het even mis dan hoor je het wel. Zo af en toe een veer in de reet zou een hoop goed doen denk ik, temeer omdat er prima werk geleverd wordt.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

fraai staaltje typ werk van mij zie ik weer :roll:
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ook alle respect voor het hele team en bedankt voor jullie inzet!
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Keep on going!! Jullie zijn nog steeds goed bezig!!
Liefs,
Hildeke
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen.


:D :) :) :D 8) :P :P =D> :D =D> 8) 8) :) :D =D> =D> =D>

voor jullie inzet,
ik ben in ieder geval blij dat ik jullie gevonden heb.
jullie doen het geweldig.
bedankt voor jullie inzet
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Deze reacties doen deugd. Dank!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een moderator die niet heel strak de touwtjes in handen heeft, maar mensen laat begaan. Immers: ieder doet zijn of haar uitspraak op persoonlijke titel en ongewenste uitspraken kunnen dan worden gecorrigeerd, genuanceerd of bevraagd worden door andere forumleden.

Persoonlijk zou ik het als vervelend ervaren als een forumlid zich bij het team beklaagt, waarna ik dat via hen zou vernemen. Wanneer men wat te melden heeft: doe dat niet indirect, maar laat van je horen, spreek iemand anders aan op zijn of haar opmerking.

En laat je niet te snel op de kast jagen, het is zo makkelijk om anoniem wat te roepen. Daarom is een aardige richtlijn voor een fatsoenlijk gespreksniveau: uit u zoals u dat ook op straat of in de omgang met anderen zou doen. Als de postbode per ongeluk jouw brief een deur verder aflevert, dan scheld je de bezorger toch ook niet voor rotte vis uit? Of als hem of haar een andere mening heeft? Tenminste... dat mag ik hopen.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Ik denk dat de meesten hier elkaar echt wel willen helpen. Maar soms kan het verkeerd gelezen worden. En inderdaad, dan praat je beter met elkaar. Meestal is er zelfs niets aan de hand...
Het jammere voor de mensen die het forum onderhouden is dat ze vele sneller de negatieve reakties krijgen dan de positieve.
Mensen zijn eerder geneigd het negatieve aan te halen en we vergeten (ik tel mezelf er ook bij) dikwijls eens te zeggen hoe goed het wel is.
Misschien moeten we dat allemaal leren, eens sneller een complimentje geven.
En dat is in elke situatie, niet alleen op het forum. Ook tov partner en andere mensen in de omgeving. Hoe snel zeggen we niet iets tegen onze partner over wat verkeerd is? En hoeveel keren zeggen we dat het goed is..?
Ik begin er vandaag nog aan :):) Mijn vrouw zal verschieten lol
Plaats reactie