Een intrigerend boek over ME! Must read!

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Het moet in het blad zelf staan.
Maar bedankt voor het zoeken!
liefs, ZA
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Gezien!
Bijzijn februari. pag. 37.
Het is een vermelding.
De cover staat erop en er staat een stuk tekst bij.
Kernwoorden: multisysteemziekte, verlies baan, zelfvertrouwen en vrienden. Verspeling vertrouwen in medische stand. Behandeling dm. Allerlei aspecten komen aan de orde. Ook voedingsallergieen.
Het zijn maar 3 boeken op 1 pagina dus dat is netjes.
Geen interview, wel heel duidelijke vermelding. Die zie je niet over het hoofd.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Boek op Finse site; persoonlijk totaal in een deuk.
Kunnen ze daar Nederlands?
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Heb je een link?

Ik heb het boek gelezen, echt heel fijn ingedeeld in korte maar krachtige hoofdstukken.

Het wordt van alle kanten belicht, van de ziekte zelf in het dagelijks leven tot hoe de politiek en de medische stand in nederland er aan toe is.

In een keer uitgelezen en geeft een heel helder beeld van de ziekte en alles wat erbij komt kijken.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

noujaaa wat hilarisch!!! :D

zitten volgens mij best wel wat nederlanders in finland geloof ik!
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Leuker, en leesbaarder, lijkt mij het feit dat hij op de boekenpagina van de Volkskrant staat en in de ledenbladen van de Vereniging en Steungroep. Maar Finsland is wel :lol:
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

mmm wil spellingfout verbeteren maar krijg even het tekentje niet om het bericht in te komen :cry: Anyway....Finland is grappig. Wist niet eens dat daar Nederlanders zaten.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Echt waar?? Dat is goed nieuws!!

na het lezen van dit boek had ik een brief geschreven naar de mensen die dicht bij mij staan. Door het boek lukte het me ook beter te verwoorden in welke situatie ik nu zit en hoe machteloos ik mij eigenlijk voel.

Iemand wilt zelfs het boek lezen dus ik ben zeer benieuwd wat die ervan zal vinden als niet-ME'er!
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

na het lezen van dit boek had ik een brief geschreven naar de mensen die dicht bij mij staan. Door het boek lukte het me ook beter te verwoorden in welke situatie ik nu zit en hoe machteloos ik mij eigenlijk voel. Iemand wilt zelfs het boek lezen dus ik ben zeer benieuwd wat die ervan zal vinden als niet-ME'er
Stoer van je. Ben benieuwd naar die reacties en vooral degene die het wil lezen. Zelf heb ik het boek aan meederen laten lezen die geen ME hebben en men is eigenlijk steeds getroffen. Keer op keer hoor ik dat ze wel wisten dat ik ziek was, maar niet dat het zo erg was, zo omvangrijk. 1 contact van vroeger las het en het contact is hersteld met tig excuses. Niet dat ik al mijn verloren gegane contacten terug zou willen :roll: maar deze wel. Hoop dat het positief voor je uit zal pakken. Een beetje begrip kun je wel gebruiken.

Ja het is opgenomen.VK dus ook en NRC eerder al zag ik. Staat daar ook op boekenpagina.Verrassend lijkt me dat; juist deze kranten....
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

zonaanbidster schreef:
Stoer van je. Ben benieuwd naar die reacties en vooral degene die het wil lezen. Zelf heb ik het boek aan meederen laten lezen die geen ME hebben en men is eigenlijk steeds getroffen. Keer op keer hoor ik dat ze wel wisten dat ik ziek was, maar niet dat het zo erg was, zo omvangrijk. 1 contact van vroeger las het en het contact is hersteld met tig excuses. Niet dat ik al mijn verloren gegane contacten terug zou willen :roll: maar deze wel. Hoop dat het positief voor je uit zal pakken. Een beetje begrip kun je wel gebruiken.

Ja het is opgenomen.VK dus ook en NRC eerder al zag ik. Staat daar ook op boekenpagina.Verrassend lijkt me dat; juist deze kranten....
Ik zal het hier zeker laten weten wat de reactie op het boek was. Als ik je zo hoor hoe andere erop reageerden, hoop ik dat het veel meer duidelijk maakt dan ik nu kan uitleggen.

Op mijn brief heb ik al een aantal fijne reacties gehad en het was een opluchting om mijn hart even uit te storten.

Toch wel fijn om te horen dat er aandacht wordt besteed aan dit boek, want het is zeker de moeite waard om te lezen
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Op mijn brief heb ik al een aantal fijne reacties gehad en het was een opluchting om mijn hart even uit te storten.
Doel schrijfster, zie achterflap:
Wel heb ik hoop, iets te kunnen bijdragen aan het persoonlijk leven van een enkeling..... en tekst verder

Ja ben benieuwd naar reacties en ik denk anderen ook wel.

Naar ik vernomen heb, lag de schrijfster plat met een longinfectie maar is ze gevraagd voor diverse interviews. Niet dat ze die kan gaan doen allemaal, om energetische redenen, en verder omdat sommige bladen geen inzage geven voor publicatie. Waar zij niet achter kan staan.
Maar feitelijk is er oponthoud door de schrijfster zelf. :shock:
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

zonaanbidster schreef: Doel schrijfster, zie achterflap:
Wel heb ik hoop, iets te kunnen bijdragen aan het persoonlijk leven van een enkeling..... en tekst verder

Ja ben benieuwd naar reacties en ik denk anderen ook wel.

Naar ik vernomen heb, lag de schrijfster plat met een longinfectie maar is ze gevraagd voor diverse interviews. Niet dat ze die kan gaan doen allemaal, om energetische redenen, en verder omdat sommige bladen geen inzage geven voor publicatie. Waar zij niet achter kan staan.
Maar feitelijk is er oponthoud door de schrijfster zelf. :shock:
Ja toevallig stond ik bij de achterflap ook bij stil :o toevallig.

Als een blad geen inzage geeft voor de publicatie dan klopt het zaakje niet helemaal lijkt me... maar wel goed dat er interesse is om de schrijfster te interviewen, dat is al wel een goed teken ondanks dat het jammer is dat ze op dit moment niet in staat is om dat te doen.

Ik hoop ook heel erg dat steeds meer mensen geïntrigeerd worden door het boek en dat het uiteindelijk ook in het groter geheel een bijdrage kan geven.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

zonaanbidster schreef:

Ja het is opgenomen.VK dus ook en NRC eerder al zag ik. Staat daar ook op boekenpagina.Verrassend lijkt me dat; juist deze kranten....
Heeft iemand misschien een krantenknipsel hiervan (ingescand of foto) 8) Laat het mij dan weten, ik zou het graag willen zien en doorsturen!
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb de VK en heb dit dus gemist. Boekenrubriek is meestal op zaterdag. Als ik de datum weet, dan kan ik nog ff met mijn hoofd naar beneden in de kliko zoeken :mrgreen:
Plaats reactie