Een intrigerend boek over ME! Must read!

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

na al die positieve verhalen ga ik het boek ook maar bestellen. geld de wedstrijd nog want ik denk dat de schrijfster zuiderzon is. maar als ze anoniem wil blijven is het natuurlijk prima

christa
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Lieve allemaal,
De schrijfster is redelijk kadoek na het uitbrengen van dat boek (en kinderboekje). Echter er staat inmiddels meer op het program van te doen nav boek. Een boek schrijven en de doelstelling op de achterflap en in het nawoord zijn niet langer de enige doelen. Gesteund door velen zal de schrijfster pogen wat te veranderen. Doelen moeten soms in de loop van een proces duidelijk wat bijgesteld worden en voor de uitvoer is energie en kracht nodig. Omwille wat komen gaat, wat in de pijpleiding zit, en omwille van de schrijfster zelf is het nog even beter om anoniem te blijven. En dus ook anoniem zaken te pogen te regelen. Dank aan iedereen die zo positief is en steunt. Immers alleen verander je niets. Berichten van lezers zijn meestal verwarmend en regelmatig ontroerend. liefs ZA
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik vind het geweldig dat ze het probeert maar laat ze ook wel om haar eigen "gezondheid" blijven denken.

christa :!:
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

truus73 schreef:Ik heb glazen die zelf kleuren, maar bij lamplicht helpt dat niet
Bedankt voor je tip om een zonnebril te gebruiken, die heb ik op sterkte.
Ben blijkbaar te duf om er zelf aan te denken :oops:
@truus,
graag gedaan,hoop dat het je helpt.
gelukig ben ik de enige niet ,die duf is.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

ik vind het geweldig dat ze het probeert maar laat ze ook wel om haar eigen "gezondheid" blijven denken.
Je leert met vallen en opstaan :wink:
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik ben in het boek begonnen en het is inderdaad heel herkenbaar zowel veel van de klachten hoewel ik het gelukkig nog niet in die mate heb Het onbegrip van de omgeving het verliezen van je baan en de idiote reacties van het UWV sinds wanneer zou anorexia trouwens geen ziekte zijn.

is er al iets bekend of dit boek nu bijv ook een op televisie besproken gaat worden. een programma als pauw en witteman trekt veel kijkers en is best kritisch ook naar de politiek. maar dat moet de schrijfster ook wel aan kunnen

ik vind het trouwens een fijn lettertype en niet te lange hoofdstukken en dat is ook heel prettig

christa
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Hai Christa,
Naar verluid lopen er tal van zaken.
groetjes, ZA
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb het boek gelezen.
Mijn complimenten aan de schrijfster!!

Met de ervaringen die ze beschrijft, kun je het met gerust hart een spannend boek noemen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Klinkt als een mooi boek!
Als ik de diagnose krijg ga ik 'm bestellen.
Geen idee of ik mezelf er in ga herkennen, want mijn klachten zijn nog redelijk mild vergeleken met de hardcore ME'ers. Wil mezelf niet weer een aansteller gaan voelen :lol:. Vergelijk natuurlijk altijd alles met mezelf en als je dan wat extremers leest denk je ooooh wat zit ik nou te zeuren dan.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

mijn klachten zijn ook in verhouding nog mild in vergelijking met de hardcore ME ers zoals je ze noemt. maar ik was toch ook verbaasd omdat ik ook klachten herkende waarvan ik nog niet wist dat die ook bij de ziekte hoorde Ik loop inderdaad regelmatig ergens tegenop of val ik wist bijv niet dat die bij desorientatie hoorde . las ik in dat boek. ik vond mezelf gewoon lomp

de vorm van hoofdpijn die ze omschrijft zou zo mijn hoofdpijn kunnen zijn loopt echt letterlijk precies zo maar in heb nooit aan neuropatisch pijn gedacht.

ik begrijp wel wat je bedoelt want ik denk ook wel eens wat zit ik dan te zeuren

groetjes christa
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Lieve Christa,

Met niet willen zeuren doe je jezelf dan wel wat te kort.
Immers het zijn jouw klachten.
ME is zo'n fijne ziekte niet.
Als je geluk heb, ben je stabiel en blijft het mild. Of als je op tijd behandeling krijgt. Heb je geen geluk word je vanzelf hardcore.
Echter klachten in welke gradatie ook zijn in mijn ogen reeel en ze hebben het er maar mee te doen. :wink:

Het boek is vermeld in Bijzijn.
Een behoorlijk belangrijk medisch vakblad voor verpleegkundigen en verzorgenden. De oplage is 12000.
Ik heb de vermelding zelf niet gezien.
Iemand hier?

liefs, ZA
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

dino schreef:Geen idee of ik mezelf er in ga herkennen, want mijn klachten zijn nog redelijk mild vergeleken met de hardcore ME'ers. Wil mezelf niet weer een aansteller gaan voelen :lol:. Vergelijk natuurlijk altijd alles met mezelf en als je dan wat extremers leest denk je ooooh wat zit ik nou te zeuren dan.
Daarom roep ik altijd: 'de ene ME-er is de andere niet!'
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ik heb het van het weekend besteld, ben erg benieuwd...
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

bedankt voor de lieve woorden en wat goed dat het in zo'n belangrijk blad is geplaatst

christa :roll:
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

zonaanbidster schreef:
Het boek is vermeld in Bijzijn.
Een behoorlijk belangrijk medisch vakblad voor verpleegkundigen en verzorgenden. De oplage is 12000.
Ik heb de vermelding zelf niet gezien.
Iemand hier?

liefs, ZA
Ik ken het tijdschrift niet maar ik heb op de site gekeken, het staat niet op de site zover ik zie, en ook niet tussen de aangeboden boeken. Weet niet of het ook de bedoeling was dat het op de site te vinden was?
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Plaats reactie