Vraag aan onze leden: lidgeld?

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Indien MECVS.net lidgeld gaat vragen

Dan zal ik die bijdrage met plezier leveren
26
45%
Dan betaal ik die maar dik tegen mijn zin. informatiewegen moeten gratis blijven
7
12%
Dan betaal ik niet. Ik zoek wel een ander initiatief
25
43%
 
Totaal aantal stemmen: 58
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Vanessa »

We willen graag onze leden even om hun mening vragen. De laatste tijd zijn we zo populair (nieuwe leden, veel mensen tegelijk online, veel berichten) dat de website het wel eens laat afweten. het hostingbedrijf laat ons weinig opties en gaat ons in de toekomst 'dwingen' over te schakelen naar een hoger hostingpakket. Kostprijs (ga even zitten) 570 euro per jaar. We kunnen er geen geheim van maken dat we als team deze kosten onmogelijk zelf kunnen ophoesten. Vandaar deze discussie. Indien wij een klein bedrag als lidgeld zouden vragen, zouden jullie die dan betalen? Of gaan jullie dan op zoek naar een gratis alternatief?
Spui jullie ideeën maar...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Esther »

Ik betaal! Deze site moet in de lucht blijven. Ik weet uiteraard niet hoeveel leden er zijn. Maak eens een rekensommetje. Het wordt wellicht steeds drukker met de nieuwe ontdekkingen.

We kunnen ook een actie op touw zetten. Ik vond het idee van de leden van Phoenix rising wel leuk. Ze wilden geld inzamelen met de verkoop van een t-shirt met daarop een tekst.
Zoiets als;
'Zo ziet een onzichtbare ziekte er uit'.

Wat denken jullie, zouden jullie zo'n t-shirt bestellen om de site te steunen?
Gebruikersavatar
MJ
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 mei 2009, 11:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door MJ »

Gebruik Google ads. Ik ben bereid bij elke bezoek op reclame te klikken.
Lidgeld betaal ik niet simpelweg omdat mijn ziekte al genoeg kost. Ik kan mij zoiets niet veroorloven, hoe graag ik dit forum ook heb en hoeveel informatie je hier ook kan vinden...
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door poppetje »

Hmm, lastig. Het is voor de laagdrempeligheid van deze site denk ik belangrijk dat het in principe niets zou kosten EN dat de site ook goed werkt. Mede ook gezien het grote aantal ontwikkelingen rond ME/CVS moet deze site echt in de lucht blijven en voldoende capaciteit hebben.

Misschien zou het in een aantal stapjes kunnen. Dus eerst een eenmalige actie om de site up te kunnen daten, en de leden eenmalig vragen iets bij te dragen. Als we met z'n allen helpen om die 500 Euro op te brengen (dat moet wel kunnen denk ik), zijn we ieder geval al weer een jaar verder, en kunnen we misschien nadenken over andere opties zoals het werven van sponsorgelden (bijvoorbeeld bij Redlabs? die verdienen flink aan ons ! :wink: ). Ik heb daar zelf niet veel ervaring in, maar mijn vriend wel, ik zal hem vanavond eens om raad vragen, wat slim is te doen.
Laatst gewijzigd door poppetje op 03 okt 2010, 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door sowfia »

Vind ik heel moeilijk. Hoewel ik hier dagelijks meerdere keren vertoef, gaat elke euro met een ziekte als deze tellen voor heel veel patiënten. Misschien dat ik wel betaal als het eraf kan, maar ik zou er toch lang over nadenken. Er is ook wel een verschil in bedragen natuurlijk, 5 euro, 10, 20?
Met het aantal leden van nu zou het bedrag klein kunnen blijven, maar misschien haken er veel leden af als ze moeten betalen en wordt het bedrag veel groter.

Aan de andere kant snap ik ook dat het in dat geval betalen of niets is, natuurlijk kunnen jullie dat als team niet zelf financieren.
Ik zal dus wel betalen als het een klein bedrag is, en ik het kan opbrengen. Want denk wel dat een forum als dit heel belangrijk is voor patiënten, omdat er voor de rest niet veel ondersteuning is.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Lynn »

Ik ga mezelf waarschijnlijk al in de schulden werken voor alle medicatie van DML, dus ik zou niet betalen (momenteel!).. Mocht ik die mogelijkheid wel krijgen in de toekomst zal ik met alle liefde geld doneren.
Maar ik zou echt adviseren om een klein blokje met Google ads te plaatsen..
Hier verdien je 500 euro per jaar mee (en ik denk nog veel meer!!)..
Ik denk niet dat dit als storend ervaren zal worden...
Gebruikersavatar
american
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 aug 2010, 17:38

Wellicht is er een andere oplossing?

Bericht door american »

Ik krijg hier toch een beetje de kriebels van. We kennen in Nederland al de volgende zaakwaarnemers:

1. Steungroep
2. ME/CVS Stichting
3. Medivera
4. ME/CVS Vereniging
5. Stichting ME-de-patienten
6. Erken ME
(7. Velen zijn ook gratis lid van MEAB)
(8. Concurrende forums waar je ook voor kan betalen - vul zelf maar in)

Al deze zaakwaarnemers willen graag communiceren....en donaties ontvangen. Wellicht is er een andere oplossing.

1.Wellicht is een of meer van deze organisatie bereid is om iets mee te betalen aan de instandhouding van dit forum. Meebetalen is niet hetzelfde als meebeslissen (onafhankelijke moderatoren/redactie) Of is het toch verstandig om er een zoveelste - 'organisatie' waar de patient voor moet betalen - aan toe te voegen?

2. Wellicht is het mogelijk om reclame te maken? Of samen te werken met andere patientenplatforms? Of met andere internationale clubs Etc

En wat betekent het om 'lidgeld' te betalen. Ben je dan ook ergens lid van? Kun je daar rechten aan ontlenen? Heb je dan 'inspraak'? Of versta je onder het 'lid zijn' dat je af en toe een bericht mag achterlaten... Ja, wat is dan de missie van dit net...
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb toch al een optie voor jullie voorgesteld :shock:
Ik heb zelf al meerdere keren geschonken met alle liefde hoor maar ik vind ook dat er meerdere mensen evt kunnen doneren...
Ik snap ook heel goed dat de kosten opspelen want voor heel veel mensen op dit forum is geld een groot probleem ivm uitkeringen en behandelingen!!!
Ik weet ook dat alle kleine beetjes helpen maar dan moeten het wel veel kleine beetjes zijn denk ik.....

Ik heb heel veel steun van het forum en ik denk ook heel veel mee met het forum ook op financieel gebied!!!!!!!!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Wellicht is er een andere oplossing?

Bericht door marlène »

Ik betaal ME-Gids.Net graag maandelijks de prijs van een bio-brood om hier mijn dagelijkse boterham (leesvoer) te kunnen verorberen.

Dus jullie mogen 4 euro maandelijks per domiciliering van mijn rekening halen. Stuur me maar een pb hoe we dat kunnen regelen.

Dat overleef ik financieel wel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Wellicht is er een andere oplossing?

Bericht door Lea »

Ik sluit mij volledig aan bij Marlène.

Dat komt neer op één euro per week. Als ik zie hoeveel de ziekte ons kost, is dit maar een heel klein bedrag waar we toch heel veel voor terugkrijgen.

Je moet niet alleen zien hoeveel het kost, maar ook wat je allemaal aan hebt. En sommige informatie en/of contacten zijn onbetaalbaar!
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Wellicht is er een andere oplossing?

Bericht door pip »

Ik ben erg gesteld op dit forum en zou dat niet kwijt willen raken, maar ik sluit me wel aan bij anderen; we hebben het niet zo breed en met de nieuwe rechtse regering in Nederland wordt dat er allesbehalve beter op. Waarschijnlijk raak ik mijn uitkering ook volledig kwijt. We zijn al aan het nadenken waar we op kunnen bezuinigen, dus dan extra geld aan een lidmaatschap gaan uitgeven is niet echt handig. Ik zou dan ook veel liever zien dat jullie je extra inkomsten halen uit advertenties/reclame, zoals eerder werd gesuggereerd. Ik heb dit al op zoveel websites gezien, dat het mij vaak niet eens meer opvalt dat er reclame te zien is..
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,

Ik betaal met plezier die bijdrage en/of meer. Dit, omdat ik mij dat financieel kan permitteren, maar dat is niet voor ieder lid weggelegd.

Ik begrijp goed dat er mensen zijn die deze bijdrage niet kunnen doen en graag de belangrijke informatie die hier wordt gegeven wel willen ontvangen, en met andere ME/CVS-lotgenoten contact willen hebben: dat is soms van levensbelang. Het moet dan ook voor hen mogelijk blijven om toegang tot de site te kunnen hebben. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste principe.

Samenwerking met andere patiënten organisaties is volgens mij geen optie, omdat je dan niet meer onafhankelijk kunt zijn. Niet iedere patiënten organisatie staat alléén voor een biomedische behandeling en ME-gids.net wel en dat moet zo blijven, vind ik.

Hier is al een paar keer aangegeven om reclame op de site te zetten voor inkomsten. Misschien toch iets om over na te denken?

Die € 500,00 moet op een of andere manier er komen en het kan niet zo zijn dat het team ME-gids.net deze kosten alleen moet dragen.

Op ME-gids.net vinden ME/CVS-lotgenoten belangrijke informatie die nergens anders wordt gegeven. Andere en gratis alternatieven zijn er niet, in ieder geval niet in Nederland.

Deze site is binnen korte tijd erg populair geworden, mensen uit Nederland en België bezoeken de site regelmatig, omdat er elders niet zo veel informatie over ME/CVS is te vinden.

En ik heb als ME/CVS-patiënt heel veel gehad aan de informatie die ik hier vond toen ik net de diagnose ME/CVS had gekregen. Daar ben ik ME-gids.net heel dankbaar voor!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door louisa »

Hoi berthe,
berthe schreef:We kunnen ook een actie op touw zetten. Ik vond het idee van de leden van Phoenix rising wel leuk. Ze wilden geld inzamelen met de verkoop van een t-shirt met daarop een tekst.
Zoiets als;
'Zo ziet een onzichtbare ziekte er uit'.

Wat denken jullie, zouden jullie zo'n t-shirt bestellen om de site te steunen?
:wink: Dit is een heel lief idee. Maar, het aanschaffen van t-shirts en het laten bedrukken met tekst kost ook (veel) geld..... Dat moet dan toch eerst voorgefinancierd worden? Of begrijp ik dat niet goed?

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
Ietje
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 okt 2010, 09:55

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Ietje »

Hoi,

Mijn vriend bedrukt sinds kort o.a. t shirts, als je informatie hierover wilt, hoor ik het graag!

Ik loop zelf al met een t shirt met de opdruk

nu ff niet... MOE!

Werkt trouwens wel bij vrienden en bekenden, "O... rustig aan met haar, ze heeft weer zo'n dag"... :lol:
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Vanessa »

Eerst en vooral wil ik benadrukken dat er voorlopig van lidgeld helemaal geen sprake is. het gaat enkel om een brainstormsessie van ons bij onze eigen leden, niet meer dan dat. Niessie, jij hebt idd al twee voorstellen gedaan;
1. Samenswerken met de Stichting. Door ons geweigerd wegens geen enkele gemeenschappelijke doelstelling
2. Samenwerking met een andere zorgvereniging, nog niet volledig uitgesloten, doch even te bekijken of hun voorstel voor ons wel haalbaar is, gezien zeer arbeidsintensief.

DUS, NO PANIC. Wij vragen momenteel helemaal niets, enkel jullie mening. Blijft natuurlijk wel, wie zich bereidwillig ziet tot een donatie, stuur een pb naar mezelf of Zuiderzon...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Plaats reactie