Donateur worden

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Donateur worden

Bericht door Vanessa »

Lieve mensen,

Wie hier gisteren en vandaag is geweest weet het intussen; mecvs.net is een tijdje offline gehaald wegens te grote upload. We moeten als fusie cvs-online/mecvs.net dus hoogstwaarschijnlijk naar een hogere versie bij de provider. In concreto moeten we dus elke maand minstens 25 euro ophoesten.

Ons clubkasje bevat niet heel veel centjes en dus is dit bedrag een zware last voor ons
Jammer genoeg zijn we verplicht met de pet rond te gaan.

Daarom lanceren we een oproep.

Wie dat wenst kan donateur worden voor één volledig jaar, wat aangegeven zal worden in jullie profiel onder jullie gebruikersnaam

Donaties vanaf 5 euro= donateur
Donaties vanaf 2O euro=VIP-donateur

Heb je interesse? Dan kan je ons mailen via info@cvs-online.com
Dan leggen wij je alles nog eens uit

PS Het vermelden waard: dullegreet en Melanie zijn reeds VIP-donateur, waarvoor dank!
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Donateur worden

Bericht door sowfia »

Ik heb het forum gemist de voorbije dagen!
Dus gemaild!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo Vanessa,

Ik heb mij al aangemeld als donateur op cvs-online. :P

Ik vind dat jullie gigantisch goed werk doen. Dit moet kunnen worden voortgezet. Jullie helpen door al die informatie zo veel mensen: Belgische en Nederlandse. Deze belangrijke informatie krijg je nergens anders: niet bij de huisarts etc. etc.

Ik heb er zelf zo veel baat bij gehad toen ik een paar maanden geleden de diagnose ME/CVS kreeg. Ik was toen een leek! En door jullie informatie ben ik zo veel wijzer geworden!

En het forum helpt daarbij ook heel goed: want spreken met lotgenoten geeft het gevoel dat je er niet alleen voor staat en dat je wordt begrepen (wat in het dagelijkse leven en maatschappij zo vaak niet gebeurt).

Ik hoop dat vele andere forummers ook een donatie kunnen gaan doen. Ook al is het een beetje: een beetje is nét zo belangrijk als meer. En:vele kleine beetjes maken samen ook weer een groot bedrag. En als wij met zijn allen de schouders er onder zetten, moet dat vast gaan lukken.

Want: ME-gids.net moet blijven!Afbeelding

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Vanessa,

Ik vind ook dat jullie erg goed werk doen en hier veel goede info te vinden is. Ik heb net ook een bijdrage gegeven. Samen staan we sterk he!

Mvg,
Juul
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Juul,
Alvast héél erg bedankt!
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

juul schreef:Hoi Vanessa,

Ik vind ook dat jullie erg goed werk doen en hier veel goede info te vinden is. Ik heb net ook een bijdrage gegeven. Samen staan we sterk he!

Mvg,
Juul
Hallo Juul,

Hier ben ik het meer dan mee eens,gisteren heb ook ik een bijdrage naar het team overgeboekt.
Ik hoop dat ons nog vele zullen volgen en dat de mensen eigenlijk gaan beseffen dat ze niet alleen het forum team steunen maar ook zich zelf.Derhalve zet ik het hier nog maar eens bij en wens tevens ons team veel succes.

m.v.g.
Hubertus53
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,

Ik heb een bijdrage overgemaakt. Kun je me laten weten of het wel/niet goed ontvangen is? Ik heb de naam Roos gebruikt voor forumnaam. :P

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ook mijn bijdrage is onderweg
ik hoop dat velen ons zullen volgen
alle kleine beetjes helpen
liefs van alie
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Donateur worden

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,
Vanessa schreef:Wie hier gisteren en vandaag is geweest weet het intussen; mecvs.net is een tijdje offline gehaald wegens te grote upload. We moeten als fusie cvs-online/mecvs.net dus hoogstwaarschijnlijk naar een hogere versie bij de provider. In concreto moeten we dus elke maand minstens 25 euro ophoesten.

Ons clubkasje bevat niet heel veel centjes en dus is dit bedrag een zware last voor ons. Jammer genoeg zijn we verplicht met de pet rond te gaan.

Daarom lanceren we een oproep.

Wie dat wenst kan donateur worden voor één volledig jaar, wat aangegeven zal worden in jullie profiel onder jullie gebruikersnaam

Donaties vanaf 5 euro= donateur
Donaties vanaf 2O euro=VIP-donateur
Ik hoop dat veel andere forummers jullie ook kunnen gaan steunen en dat dit tezamen voldoende zal opbrengen om de kosten te dragen. De kosten kunnen en mogen niet op jullie schouders alleen terecht komen.

ME-gids.net wordt steeds meer en vaker bezocht, dat is natuurlijk positief te noemen, maar het moet wel financieel draaiende en in de lucht gehouden kunnen worden.

Misschien is het toch een noodzakelijk idee Afbeelding om in de toekomst aan de registratie een verplichte donatie (zoals hierboven genoemd) te gaan hangen?. Bij 200 leden (volgens mij zijn er hier meer) à € 5,00 heb je al € 1.000,-- in kas. Ik ken meer forums die op deze wijze werken en zo kun je een (club)kas maken en de kosten betalen.

En dan kunnen jullie, zonder (financiële) extra zorgen, jullie hele belangrijke werk voor ons en nieuwe lotgenoten doen. Zo zou het moeten zijn, naar mijn idee.

Bovendien is dat misschien dan ook meer een drempel voor ongewenste bezoekers zoals bijvoorbeeld de "Robbedoesen", de "Rodu's", andere nieuwsgierigen, etc., etc.,?Afbeelding

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Donateur worden

Bericht door Barb70 »

Ik zal ook zeker mijn bijdragen leveren, ik heb zoveel aan dit forum.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Donateur worden

Bericht door Eressea »

louisa schreef:Misschien is het toch een noodzakelijk idee Afbeelding om in de toekomst aan de registratie een verplichte donatie (zoals hierboven genoemd) te gaan hangen?. Bij 200 leden (volgens mij zijn er hier meer) à € 5,00 heb je al € 1.000,-- in kas. Ik ken meer forums die op deze wijze werken en zo kun je een (club)kas maken en de kosten betalen.
Maar op die manier haal je wel de laagdrempeligheid van de site weg... CVS-ers hebben het over het algemeen niet al te breed dankzij onze leuke regering, en veel mensen zullen zich dan niet registreren, terwijl ze dat anders wel gedaan zouden hebben, en op die manier waarschijnlijk ook veel steun en informatie zouden krijgen.

Uit ervaring (heb een aantal fora gerund in het verleden) heb ik gemerkt dat het over het algemeen wel lukt om zo'n jaarlijks bedrag bij elkaar te krijgen, als je de trouwe club aanspreekt.

Wat ook eigenlijk altijd werkt, is een jaarlijkse bijeenkomst. Ten eerste leer je elkaar dan eens IRL kennen, en ten tweede is het een stimulans om een persoonlijke oproep te doen aan mensen, wat ontzettend goed werkt. Je zou een paar locaties in het land kunnen doen, zodat mensen niet ver hoeven te reizen, en het kan vaak ook gewoon in woonkamers etc, met een laag entree-bedrag voor wat drinken en iets extraas erbovenop dat zoiezo wordt gedoneerd aan dit forum.

Ook zou je eventueel een aantal bedrijven langs kunnen gaan voor sponsoring. Voor een paar banners onderaan het forum kun je vast wel wat geld krijgen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door kleinschalig wat foldertjes af te drukken (ik ben een designer, dus zou het ontwerp kunnen maken, mocht dat nodig zijn). Ook zou je kunnen overwegen om in gesprek te gaan met de ME/CVS Vereniging, om te kijken of er misschien ergens een potje is voor dit soort dingen.

Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als dit forum een exclusief clubje zou worden, ik hoop dat deze suggesties wat ideeën oplevert!

Ik ga straks mijn financiën eens bekijken om te zien of ik ook wat kan doneren, ik wil graag ook mijn steentje bijdragen (maar is niet makkelijk met een bijstanduitkering in combi met studie).
Laatst gewijzigd door Eressea op 05 nov 2009, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Donateur worden

Bericht door Vanessa »

Maak je geen zorgen, bijdragen zijn nog steeds vrijwillig, en dat blijft zo...

We zijn zelf ook aan het denken om eventueel sponsors aan te spreken en ideeën op te doen
Belangrijk is, de site blijft gratis ;)
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik vind ook dat mensen die een in de bijstand of heel weinig te besteden hebben zichzelf niet het gevoel moeten geven dat ze iets bijmoeten dragen om hier actief te mogen of willen zijn.
ik zou het persoonlijk jammer vinden als mensen om die redenen weg zouden blijven.
Het moet laagdrempelig blijven.

Zelf zit ik te denken om mijn ziekenfonds zo eens ff te bellen,
Wie weet. Vragen kan altijd.

Ik vind het wel treurig dat we ons zelf staande moeten houden en wat moeten wij al in deze maatschappij.
Het scheelt we zijn het gewend.

Ik vind dat het benoemen van VIP ook weg mag. Het voegt niets toe.
Hoe lief ook bedoeld. Dit om het laagdrempelig te houden.
Ik heb het geld ooit overgemaakt om artsen te laten inlichten etc
( maar het is nog niet doorgedrongen)
Maja een ijzeren plaat voor iemands hoofd koop je zelfs niet met geld weg.

ik vind het wel fijn dat ik nu een klein steentje bijdraag aan het proberen te behouden van deze site.

Ahhhneee het staat nu ook boven avatar.
Mag het weg, ik wil mij niet als vip profileren.
We zijn allemaal gelijk met hetzelfde rotprobleem en daar draait het om.
Iedereen is net zo gelijk als toen ik nog gezond was en in de maatschappij mee huppelde.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

helemaal gelijk melanie
iedereen moet doen wat hij wil en kan doen
en dat bedoelde vanessa ook
ik zou ook niet willen dat onze vaste mensen en nieuwe hierdoor wegblijven maar ik hoop dat degeen die het wel kunnen een klein steentje bijdragen ,want het zou toch erg zijn als de medewerkers alles moeten betalen ,hoewel ik het toch raar vind van die provider
groetjes
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Voor jou Mel weet ik dat die titel niet nodig is, maar voor sommige mensen is het een extra motivatie, en dat is zo bij elke vereniging/... waar je donateur wordt...

Niemand hoéft iets bij te dragen, maar bijdragen verzekeren ons van een toekomst, en dus is het schitterend dat mensen zich willen inzetten voor ons
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Plaats reactie